۰
بلوا در عراق

​ادامه تبعات امنیتی اظهارات نسنجیده اسدزاده

میز نفت - پس از بازنشر اظهارات نسنجیده احمد اسدزاده، معاون بین الملل وزیر نفت در عراق، مسئولان این کشور حالا ایران را عامل بحران انرژی در کشورشان معرفی می کنند.
احمد اسدزاده | میز نفت
احمد اسدزاده | میز نفت
به گزارش میز نفت، پس از بازتاب گسترده اظهارات نسنجیده اسدزاده معاون وزیر نفت درباره آمادگی ایران برای صادرات گاز به کشورهای همسایه، ایران به‌عنوان مقصر اصلی بحران انرژی در عراق معرفی شد. به گزارش بغداد الیوم، وزارت برق عراق با پرداختن به موضوع بحران انرژی در این کشور گفت که علیرغم سفر هیئت نمایندگان عراقی به تهران برای بررسی بحران سوخت، امکان واردات تنها 500 هزار متر مکعب گاز از ایران برای ما فراهم شده که این مقدار بسیار کم است و بر روند تولید برق و عملکرد واحدهای تولیدی اثر منفی می‌گذارد.

این نهاد افزود که با توجه به کاهش واردات گاز از ایران ما همچنان با کمبود انرژی در ساعت‌های مصرف روبرو هستیم و مشاور الکاظمی دو روز پیش برای حل این مشکل به تهران سفر کرد اما تا این لحظه تغییری به وجود نیامده است.

رسانه‌های عراقی، می‌گویند میزان صادرات گاز ایران به کشورشان به 8 میلیون مترمکعب رسیده است درحالی‌که سقف صادرات، بیش از 50 میلیون مترمکعب در روز است. می‌نویسند که ایرانی‌ها گفته‌اند خودمان با کمبود گاز مواجه هستیم و نمی‌توانیم گاز را بر اساس مفاد قرارداد به عراق صادر کنیم. رسانه‌های ضد ایرانی  در بغداد، با مانور روی مصاحبه اسدزاده این‌گونه القا می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد از عراق گروکشی کرده و با بازاریابی برای گاز خود، دولت و جریان‌های سیاسی عراق را با یک تهدید بزرگ مواجه کنند.
 
جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 32307
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *