۰
۳
وقتی پاسخی در دست نیست

چرا اوجی مانند خجسته مهر تخلف نکرد؟

میز نفت - ​شرکت ملی نفت تا به امروز از انتشار اسناد عدم تخلف مالی – اداری محسن خجسته مهر خودداری کرده است و نرجیح داده سکوت در پیش بگیرد.
اوجی و خجسته مهر | میز نفت
اوجی و خجسته مهر | میز نفت
به گزارش میز نفت، حامیان خجسته مهر که قصد دارند رسوایی مالی مدیرعامل شرکت ملی نفت را از اساس تکذیب کرده و اینگونه القا کنند که همه ماجرا یک اشتباه اداری ساده و پیش پا افتاده بوده، در برابر مستندات منتشر شده به توجیه متوسل شده اند ولی به پرسش های مهمی پاسخ نمی دهند.

یکی از مطالبات افکار عمومی و نفتی ها این است که با وجود پری شدن یک هفته از رسوایی مالی خجسته مهر، چرا اسناد عدم تخلف او منتشر نمی شود و به پرسش های اساسی پاسخ داده نمی شود؟

از سوی دیگر، در دولت قبل بسیاری از مدیران نفت دولت نهم و دهم به نهادهای دیگر مامور شدند که هیچ کدام از آنها چنین رسوایی به بار نیاوردند. جواد اوجی، شخص وزیر نفت سالها به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان مامور شده بود و حقوق خود را از این نهادها دریافت می کد که کمتر از حقوق نفت بود.

ناجی سعدونی، محمود زیرکچیان زاده و بسیاری دیگر از همین مدیران که از نفت به نهادهای دیگر مامور شده بودند نیز چنین وضعیتی داشتند و هیچکدامشان از دو محل دریافتی نداشتند. کارمندان مامور، معمولا انتخاب می کنند از کدام دستگاه می خوهند حقوق بگیرند و رسما «خود اظهاری» می کنند.

روابط عمومی شرکت ملی نفت مدعی است اتفاقی که برای خجسته مهر رخ داده یک اشتباه اداری است اما اگر اینگونه است، چرا برای سایر مدیران مامور چنین اشتباهاتی رخ نداده و فقط این رسوایی برای مدیرعامل فعلی شرکت ملی نفت رخ داده است؟!

اینکه خجسته مهر از سال 97 تا 99 بیش از 900 میلیون تومان دریافتی اضافه داشته و طبق آخرین مستندات، بیش از 700 میلیون تومان به شرکت ملی نفت بدهکار است نشان می دهد وی با علم به این تخلف، دست به چنین اقدامی زده و حالا در وضعیتی قرار گرفته که هیچ پاسخی برای آن ندارد.  
 
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۳۴
کد مطلب: 32348
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقاي حاجي پور سلام

روز دوشنبه در شركت سيراف انرژي يك مهندس نقشه برداري به دليل سوء مديريت و قصور واحد ايمني در اجراي مقررات ايمنيه بالا رفتن از تاورها متاسفانه سقوط كرد و در همان لحظه فوت كرد.اين رو يادآورشدم تا اگر امكانش هست يك تيتري در خصوص سوء مديريت در اين شركت كه هم اكنون ١٠ سال از كلنگ خوردن آن مي گذرد و تا ١٠ سال ديگه هم به بهره برداري نمي رسد بزنيد..ميليون ها دلار تجهيزات فرايندي در فضاي نامناسب جوي …و هر مدير عاملي كه اومده بخشي از گوشت كار رو گاز زده در حاليكه لوله اي رو استراكچرها نمي بينيد..سرمايه هاي مملكت دارن به فنا مي رن
Iran, Islamic Republic of
این موضوع را از طريق دیده بان شفافیت پیگیری بفرمایید.
Romania
چون اوجي آدم هست