۰

احتمال افزایش قیمت نفت عربستان در بازار آسیا

میز نفت - عربستان احتمالا قیمت رسمی فروش نفت خام خود به بازار آسیا را در ماه مارس افزایش داده و به به ۲.۶۵ تا ۳ دلار بالاتر از شاخص عمان/دوبی می‌رساند.
نفت عربستان | میز نفت
نفت عربستان | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، انتظار می‌رود قیمت رسمی فروش تمام درجات نفت عربستان به‌ آسیا در ماه آینده میلادی به‌خاطر تقاضای بالا و حاشیه‌های سود پالایشگاهی افزایش یابد.

عربستان معمولاً قیمت رسمی فروش نفت خام خود را در روز پنجم هر ماه برای ماه آینده اعلام می‌کند، یعنی بعد از اجلاس ماهانه اوپک پلاس که در دوم فوریه برگزار می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود عربستان قیمت فروش تمام درجات نفت خود به آسیا را در ماه مارس افزایش دهد.

این افزایش احتمالی به‌دنبال کاهش قیمت‌ها در ماه فوریه صورت می‌گیرد. عربستان در اوایل ژانویه قیمت رسمی فروش نفت خود را به‌خاطر گسترش سریع کرونای اومیکرون و عرضه بالاتر اوپک پلاس به پایین‌ترین رقم طی 3 ماه گذشته رساند.

احتمالاً قیمت نفت خام سبک عربستان برای بازار آسیا در ماه مارس حدود 60 سنت در هر بشکه نسبت‌به ماه قبل‌از آن افزایش پیدا می‌کند.

قیمت نفت سبک عربستان برای فروش به آسیا 1 دلار در هر بشکه در ماه فوریه پایین آمده و به 2.20 دلار بالاتر از شاخص عمان/دوبی رسیده بود. قیمت صادرات نفت خاورمیانه به آسیا براساس این شاخص تعیین می‌شود.

منابع پالایشگاهی انتظار دارند قیمت نفت سبک عرب بین 45 تا 80 سنت در هر بشکه نسبت‌به ماه فوریه افزایش یابد و به 2.65 تا 3 دلار بالاتر از شاخص عمان/دوبی برسد.


منبع : تسنیم
 
جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 32372
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *