۰
۲
فرحناکیان مطرح کرد:

یکی از تخلفات محسن خجسته مهر

میز نفت - دکتر فرشید فرحناکیان، از کارشناسان مطرح حقوق نفت و گاز در یادداشتی به تخلف محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت پرداخته و از مدعی العموم و نهادهای نظارتی خواسته است به این پرونده ورود کنند.
یکی از تخلفات محسن خجسته مهر
به گزارش میز نفت، فرحناکیان در این یادداشت نوشته است: 

در صفحۀ 25 روزنامه رسمی شماره 22047 مورخ 4. 9. 1399 آگهی تغییرات «شرکت توسعه حفاري تدبير»؛ شرکت سهامي خاص به شماره ثبت ۴۲۹۲۰۵ و شناسه ملي ۱۰۳۲۰۸۱۶۶۵۰، منتشر شده است. در این آگهی به استناد صورت‌جلسه هیئت‌مدیره مورخ 24. 4. 1399 شرکت سهامی خاص توسعه حفاري تدبير، آقاي «محسن خجسته‌مهر» به شماره ملي ۲۰۰۲۱۲۴۶۴۷ به نمايندگي از شرکت گروه توسعه انرژي تدبير به شناسه ملي ۱۰۱۰۳۶۶۹۶۱۴ به سمت «مدیرعامل و نائب رئیس هیئت‌مدیره و عضو هیئت‌مدیره» اعلام و اعلان گردیده است.



به‌موجب «قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل» مصوب 11. 10. 1373 اصلاحی 20. 4. 1388 با توجه به اصل ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر شخص می‌تواند تنها یک شغل دولتی را عهده‌دار شود. به‌موجب ‌تبصره (4) این ماده‌واحده «ریاست و مدیریت عامل یا عضویت در هیئت‌مدیره انواع شرکت‌های خصوصی برای کارکنان دولت ممنوع است». «متخلف از این قانون به انفصال خدمت موقت از ۶ ماه تا یک سال محکوم می‌گردد و وجوه دریافتی از مشاغلی که در یک‌زمان تصدی آن‌ را داشته است به‌جز حقوق و مزایای شغل اصلی وی مسترد می‌گردد. در صورت تکرار در مرتبه دوم، علاوه بر استرداد وجوه موضوع این تبصره به انفصال دائم از مشاغل محکوم می‌گردد» (‌تبصره (5) این ماده‌واحده). «آمر و صادرکننده احکام در صورت اطلاع به نصف مجازات مذکور در صدر تبصره محکوم می‌گردند» (‌تبصره (6) این ماده‌واحده). «مسئولین ذی‌حسابی و واحدهای مالی دستگاه‌های دولتی در صورت پرداخت حقوق و مزایا بابت شغل دیگر، در صورت مطلع بودن از شغل دوم به انفصال خدمت موقت بین ۳ تا ۶ ماه محکوم خواهند گردید» (‌تبصره (7) این ماده‌واحده). «کلیه سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌نمایند و شرکت‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و مؤسساتی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر نام است مشمول این قانون می‌باشند» (‌تبصره (9) این ماده‌واحده).با این اوصاف، نظر به اینکه آقاي «محسن خجسته‌مهر»؛ مدیرعامل فعلی شرکت ملی نفت ایران، در زمان قبول سمتِ «مدیرعامل و نائب رئیس هیئت‌مدیره و عضو هیئت‌مدیره» در «شرکت سهامی خاص توسعه حفاري تدبير»، دارای شغل دولتی در شرکت ملی نفت ایران هم بوده است، به نظر می‌رسد ناقض «قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل» محسوب می‌گردد.

بدین‌وسیله از نهادهای نظارتی و مراجع رسیدگی صالح، بررسی ادعای مسئولیت ناشی از نقض «قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل» توسط آقاي «محسن خجسته‌مهر»؛ مدیرعامل فعلی شرکت ملی نفت ایران، آمر و صادرکننده احکام ایشان در صورت اطلاع، مسئولین ذی‌حسابی و واحد مالی شرکت ملی نفت ایران در صورت پرداخت حقوق و مزایا مورد استدعاست.
 
 

 
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 32384
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از عاملین پیگیری تخلفات آقای محسن خجسته مهر، به استحضار می‌رساند واقعا متعجبم چرا تا کنون هیچ اقدامی از طرف ریاست محترم جمهوری و یا معاون اول ایشان که از حامیان و معرفین آقای خجسته مهر میباشد صورت نگرفته و با سکوت سعی بر پوشش این تخلف بزرگ هستند.
هیهات هیهات هیهات از این همه ظلم و ستم که بر حقوق این مردم روا میباشد
قاسمپور
Germany
علیرضا دانشی، مناطق نفتخیز جنوب، شرکت پرشیا