۰
خاک مرده در صنعت نفت

فرار مدیران انقلابی از همکاری با نفت

میز نفت - ​وضعیت بکارگیری مدیران در بدنه صنعت نفت شرایطی را رقم زده است که بسیاری از مدیران نفتی تصمیم گرفته اند یا درگوشه ای نظاره گر باشند و یا با مامور شدن به نهادهای دیگر، از شریک شدن با تیم حاکم بر حذر بمانند.
فرار مدیران انقلابی از همکاری با نفت
به گزارش میز نفت، بسیاری از نیروهای انقلابی که متوجه نفوذ وحشتناک حلقه مریدان در نفت شده‌اند، این روزها سیاست عزلت‌نشینی را برگزیده و ترجیح می‌دهند به تعارف سمت هم بی‌توجه باشند. به همین دلیل است که هنوز برای بسیاری از صندلی‌های مدیریتی صنعت نفت، گزینه مناسبی یافت نشده و کسانی که اعتبار و آبرو هنوز برایشان مهم است، با تراشیدن بهانه‌های مختلف از حضور در بدنه مدیریت صنعت نفت طفره می‌روند.

نگاهی به چینش نیروها در مدیریت‌های ارشد، به‌خوبی نشان می‌دهد افراد کوتاه‌قد که تنها قرابتشان با جریان انقلاب، بلندگو بودنشان است در رأس نشسته و به همین دلیل، بسیاری ترجیح می‌دهند قید همکاری با آن‌ها را بزنند.

بدنه اصلی مدیریت صنعت نفت در این روزها، در دست حلقه مریدان است و خروجی این حلقه، انتصاب افراد بی تخصص و کم‌تجربه‌ای است که حتی در خواب هم نمی‌دیدند به معاونت وزیر نائل شوند.

حالا این معاونان، برای شرکت‌ها و مدیریت‌های زیرمجموعه خود به دنبال گزینه هستند اما به هر فردی که پیشنهاد می‌دهند، با مخالفت مواجه می‌شوند زیرا هیچ عقل سلیمی، نمی‌تواند قبول کند با مدیر ارشدی همکاری کند که نسبت به سمت خود بیگانه است.

برخی چهره‌های نفتی، قید همکاری را زده و در سمت‌های فعلی خود باقی‌مانده‌اند و البته برخی دیگر، ترجیح دادند از نفت خارج شوند که نمونه عینی آن، حسین شیوا مدیرعامل فعلی شرکت ملی نفت‌کش است.

ازنظر قاطبه کارشناسان و مدیران متخصص صمعت نفت، این صنعت با بازیگردانی جریان انحراف راهی جز شکست را طی نمی‌کند و بر همین اساس، کسی نمی‌خواهد در این مسیر، جزو افرادی قرار بگیرد که تا سال‌های سال مورد شماتت بدنه نفت قرار بگیرد.

در چنین شرایطی، اغلب افرادی که در سمت‌های مدیریتی مهم قرارگرفته‌اند چنان گرفتار بن‌بست شدند که سعی می‌کنند برای استتار آن، در رسانه‌ها خودی نشان دهند و این‌گونه القا کنند که با حضورشان، رنسانسی بزرگ ایجاد کردند اما واقعیت ملموس آن است که هیچ خوش‌بینی درباره آینده نفت وجود ندارد.
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۰۲
کد مطلب: 32423
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *