۰

یرسی چند عامل افزایش قیمت نفت

میز نفت - رشد 3.6 درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت]قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۲ دلار و ۱۶ سنت معادل ۲.۴ درصد رشد به ۹۳ دلار و ۲۷ سنت رسید.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، به دنبال تداوم نگرانی ها در مورد احتمال اختلال در عرضه نفت که سرمای شدید هوا در آمریکا و تنش های سیاسی بین تولیدکنندگان بزرگ به آن دامن زده است، قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود و به بالاترین رقم 7 سال گذشته رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 16 سنت معادل 2.4 درصد رشد به 93 دلار و 27 سنت رسید. اوایل دیروز قیمت نفت برنت به بالاترین رقم از اکتبر 2014 یعنی 93 دلار و 70 سنت رسیده بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم اواسط دیروز به بالاترین رقم از سپتامبر 2014 یعنی 93 دلار و 17 سنت رسید اما در نهایت در پایان معاملات جلسه گذشته با 2 دلار و 4 سنت معادل 2.3 درصد رشد به 92 دلار و 31 سنت رسید.

بدین ترتیب بازار نفت هفتمین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند که طولانی ترین دوره رشد از اکتبر تاکنون بود. نفت برنت 3.6 درصد و نفت وست تگزاس اینترمدییت 6.3 درصد رشد هفتگی را شاهد بودند.

در حالی که این احتمال تقویت شده که تولیدکنندگان بزرگ همچنان برای بالا بردن تولید با مشکل مواجه باشند، رشد قیمت نفت در طی 2 جلسه اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

به رغم گسترش سویه اومیکرون، آمارهای بازار کار آمریکا در ماه ژانویه به شکل غیرمنتظره ای بالا بوده است.

به گفته استراتژیست های بازار انرژی، قیمت نفت که از ابتدای امسال تاکنون شاهد حدود 20 درصد رشد بوده احتمالا به دلیل بالا بودن تقاضای جهانی به زودی از مرز 100 دلار عبور خواهد کرد.

با این حال برخی کارشناسان از جمله تحلیلگران موسسه سیتی ریسرچ انتظار دارند در سه ماهه بعدی بازار وارد وضعیت مازاد عرضه شود و ترمز رشد قیمت ها کشیده شود.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 32430
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *