۰

​عربستان قیمت نفتش را گران کرد

میز نفت - عربستان قیمت نفت خود برای فروش در آسیا در ماه مارس را افزایش داد که نشان دهنده بالا بودن تقاضا در این قاره است.
نفت عربستان | میز نفت
نفت عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت نفت عربستان، آرامکو، قیمت تمامی انواع نفت فروشی خود برای فروش در آسیا در ماه مارس را به نسبت ماه فوریه افزایش داد.

عربستان به عنوان بزرگ ترین صادرکننده نفت خام، قیمت نفت سبک «عرب لایت» را برای فروش به مشتریان آسیایی 60 سنت در هر بشکه نسبت به قیمت ماه فوریه افزایش داد؛ این نوع نفت نسبت به متوسط قیمت نفت خام عمان/دبی 2.80 دلار در هر بشکه بالاتر است.

سایر انواع نفت عربستان از 30 تا 70 سنت افزایش یافته اند.رویترز در اواخر ماه ژانویه در نظرسنجی از 7 منبع آگاه پالایشگاهی پیش بینی کرده بود، این کشور قیمت نفت سبک خود را در ماه مارس 60 سنت گران کند.

منابع تجاری بیش از یک هفته پیش گفته بودند، عربستان احتمالا قیمت تمام انواع نفت خود را برای فروش در آسیا در ماه مارس به علت تقاضای بالا و حاشیه سود قوی برای بنزین و سوخت جت افزایش خواهد داد.

به نوشته این گزارش، این افزایش قیمت نشان دهنده تقاضای بالا در آسیا و حاشیه سود قوی برای بنزین و سوخت جت است.

 قیمت رسمی نفت فروشی عربستان معمولا پنجم هر ماه منتشر می شود و روند قیمت گذاری نفت خام ایران، کویت و عراق را تعیین می کند و بر قیمت 9 میلیون بشکه نفت که روزانه به سوی آسیا روانه می شود، تاثیر می گذارد.

شرکت نفت عربستان، آرامکو، قیمت نفت این کشور را بر اساس پیشنهادهای مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود و بر اساس سوددهی و قیمت محصولات نفتی در ماه گذشته تعیین می کند.



منبع : فارس 
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 32439
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *