۰

رشد قیمت نفت همچنان ادامه دارد

قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سیگنال های جدید از مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی و احتمال لغو تحریم ها علیه صادرات نفت کشورمان سبب شده تا از شتاب روند رو به رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی کاسته شود. با این حال تداوم نگرانی ها از عرضه محدود نفت در بازار جهانی سبب شد تا رشد محدود قیمت نفت همچنان ادامه یابد.

تحلیلگران و تجار بازار نفت معتقدند در صورت لغو تحریم ها، رشد صادرات نفت ایران موجب بالا بردن عرضه جهانی خواهد شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 22 سنت معادل 0.24 درصد افزایش به 93 دلار و 49 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 29 سنت معادل 0.31 درصد کاهش به 92 دلار و 2 سنت رسید.

جان کیلداف تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در نیویورک گفت: «این گمانه زنی وجود دارد که رشد قیمت نفت آمریکا را تشویق به لغو تحریم های ایران و ورود نفت این کشور به بازار خواهد کرد.»

روز جمعه آمریکا معافیت های تحریمی در قبال فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران را از سر گرفت و به طرف های بین المللی اجازه داده که همکاری با ایران در زمینه سایت های هسته ای این کشور را از سر بگیرند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت، این برقراری مجدد این معافیت ها برای تداوم گفت وگوهای فنی در مورد احیای توافق هسته ای ضروری بوده، اما سیگنالی در مورد اینکه آمریکا در آستانه توافق بر سر بازگشت به برجام است به شمار نمی رود.

یک مقام اروپایی هم که نخواست نامش فاش شود گفت، مقام های ارشد طرف های حاضر در مذاکرات وین احتمالا روز سه شنبه در پایتخت اتریش دیدار خواهند کرد.

وزیر امور خارجه ایران روز شنبه گفت، اقدام آمریکا در بازگرداندن معافیت های فعالیت های هسته ای صلح آمیز کشورمان کافی نیست و واشنگتن باید تضمین هایی برای احیای توافق هسته ای ارائه نماید.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 32452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *