۰

پیش بینی سود شل و بریتیش‌پترولیوم

میز نفت - بالا رفتن قیمت جهانی نفت و گاز احتمالا سود شرکتهای شل و بریتیش پترولیوم را تا پایان سال مالی جاری روی هم رفته به ۵۴ میلیارد دلار می‌رساند.
بریتیش پترولیوم | میز نفت
بریتیش پترولیوم | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، افزایش قیمت نفت و گاز احتمالاً سود شرکت‌های بزرگ شل و بریتیش‌پترولیوم را در سال جاری میلادی به حدود 40 میلیارد پوند معادل 54 میلیارد دلار می‌رساند.شرکت‌های شل و بریتیش‌پترولیوم هفته گذشته سود سالیانه خود را در سال گذشته میلادی به‌ترتیب 14.3 و 13 میلیارد پوند اعلام کردند.  شل بزرگ‌ترین شرکت نفت و گاز اروپا و بزرگ‌ترین تولیدکننده و تاجر مستقل گاز طبیعی مایع در دنیاست.

این سودهای بالاتر از حد انتظار درخواست برای وضع مالیات بر درآمد شرکت‌های انرژی در تلاش برای کاهش هزینه‌های انرژی بر مردم را افزایش داده‌است. آفگم، سازمان تنظیم‌کننده انرژی در انگلیس هفته گذشته اعلام کرد قیمت انرژی 54 درصد برای خانواده‌های انگلیسی افزایش خواهد یافت.

بریتیش‌پترولیوم اعلام کرد احتمالاً در سال جاری میلادی 15.5 میلیارد پوند سوددهی خواهد داشت و شرکت شل هم انتظار دارد سود سالیانه آن تا پایان سال مالی جاری در ماه ژوئن به 23.6 میلیارد پوند برسد.

شرکت شل 6.4 میلیارد دلار در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی درآمد داشت، یعنی 16 برابر بیشتر از همین دوره در 2020 که می‌توان آن را نتیجه افزایش قیمت نفت تا حدود 80 دلار در هر بشکه و افزایش قیمت جهانی گاز دانست.


منبع  : تسنیم
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 32453
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *