۰

مذاکرات هسته‌ای ایران قیمت نفت را کاهش داد

میز نفت - کاهش قیمت نفت در آستانه مذاکرات هسته ای ایران]قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز دوشنبه به بالاترین رقم ۷ سال گذشته یعنی ۹۴دلار رسیده بود، امروز با ۱۶سنت معادل ۰.۱۷درصد کاهش به ۹۲دلار و ۵۳سنت رسید.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، در آستانه ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای غیرمستقیم بین ایران و آمریکا که ممکن است منجر به احیای توافق هسته‌ای، لغو تحریم‌ها و افزایش عرضه نفت ایران به بازار جهانی شود، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز دوشنبه به بالاترین رقم 7 سال گذشته یعنی 94 دلار رسیده بود، امروز با 16 سنت معادل 0.17 درصد کاهش به 92 دلار و 53 سنت رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس با 2 سنت معادل 0.02 درصد افت به 91 دلار و 30 سنت رسید.

تقویت تقاضای جهانی، تنش‌های جاری در شرق اروپا و احتمال اختلال در عرضه نفت به‌دلیل سرمای هوا در آمریکا سبب شده است در روزهای اخیر قیمت هر دو شاخص نفتی به بالاترین رقم‌ها طی 7 سال گذشته برسد.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران که در وین برگزار می‌شود روز سه‌شنبه پس از 10 روز وقفه از سر گرفته می‌شود. آمریکا برخی از معافیت‌های تحریمی در قبال برنامه هسته‌ای ایران را مجدداً برقرار کرده است در حالی که ایران خواستار لغو کامل تحریم‌ها و تضمین آمریکا مبنی بر عدم اتخاذ اقدامات تحریمی بیشتر در آینده است.

تحلیلگران مؤسسه ای‌ان‌زد روز سه‌شنبه در یادداشتی نوشتند: «با توجه به احتمال بازگشت نفت ایران به بازار، قیمت نفت تضعیف شده است.»، این تحلیلگران با اشاره به پیشرفت در مذاکرات طی هفته‌های اخیر این احتمال را مطرح کردند که دستیابی به یک توافق در نهایت موجب بازگشت نفت ایران به بازار جهانی شود، «بااین‌حال، خبرهایی نظیر بالا بردن قیمت نفت عربستان از سوی شرکت آرامکو و احتمال تعطیلی غیرمنتظره یک پالایشگاه در آمریکا می‌تواند موجب تداوم افزایش قیمت‌ها شوند.»

منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 32463
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *