۰

آمریکا به دنبال مصادره محموله‌های نفتی ونزوئلا

میز نفت - به‌گفته منابع آگاه، دولت آمریکا در حال بررسی پیشنهادی از سوی شرکت نفتی شورون است تا به این شرکت اجازه دهد محموله‌های نفتی ونزوئلا را مصادره کند و برای بازپرداخت بدهی‌های خود بفروشد.
نفت ونزوئلا | میز نفت
نفت ونزوئلا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به‌نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت واشنگتن در حال بررسی پیشنهادی از سوی شرکت نفتی آمریکایی شورون است تا به این شرکت اجازه دهد محموله‌های نفتی مصادره‌شده ونزوئلا را برای بازپرداخت بدهی‌های خود بپذیرد و صادر کند.

به‌گفته این منابع، نمایندگان شورون در ماه‌های اخیر حداقل یک جلسه در سطوح بالا با دیپلمات‌های آمریکایی همراه با نمایندگان مخالف دولت ونزوئلا برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، شورون یک سال است که برای ایجاد تغییر در مجوز فعالیت خود در ونزوئلا لابی کرده است. این غول انرژی از واشنگتن خواسته است امتیازات تجاری خود را که برای مدتی در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از آن برخوردار بود، بازگرداند.

در عین حال، این شرکت به‌همراه سایر تولیدکنندگان خارجی مجاز به برداشت و صادرات نفت ونزوئلا برای بازپرداخت سود سهام و بدهی حاصل از سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت نفت دولت ونزوئلا PDVSA بودند.

بر اساس این توافق، شورون مجاز بود تا دو میلیون بشکه در ماه نفت خام ونزوئلا را تا اواسط سال 2020 مبادله کند. ونزوئلا صدها میلیون دلار از طریق سرمایه‌گذاری مشترک به شورون بدهکار است.

یکی از این منابع به رویترز گفت: دولت بایدن انگیزه‌های بیشتری برای کاهش تحریم‌ها علیه ونزوئلا پس از استراتژی شکست‌خورده ترامپ دارد.
وی افزود: یکی از مهمترین آنها آوردن چیزی به میز مذاکره با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که دولت این کشور "اقدامات تحریمی را پیش‌بینی نمی‌کند."

بیشتر تجارت مرتبط با ونزوئلا که از سال 2019 توسط واشنگتن مجاز شده است، از طریق مبادلات نفت در برابر سوخت بوده است که تضمین می‌کند ونزوئلا نمی‌تواند دوباره نفت خام بفروشد و هیچ پرداخت نقدی برای دولت مادورو یا شرکت PDVSA انجام نمی‌شود.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 32464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *