۰

برنامه وزارت نفت برای کاهش خام فروشی

میز نفت - وزیر نفت با اشاره به برنامه های وزارت نفت برای کاهش خام فروشی نفت گفت: سال آینده پالایشگاه نفت بوشهر با ظرفیت ۶۸ هزار بشکه در روز به بهره برداری خواهد رسید.
جواد اوجی | میز نفت
جواد اوجی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، جواد اوجی وزیر نفت در مصاحبه با رادیو گفت:سرمایه گذاری و توسعه در صنعت نفت با توجه به ذخایر عظیم نفت و گاز در کشور از مهمترین برنامه ها و اولویت های دولت سیزدهم به شمار می آید.

وی افزود: در ماههای آینده سقف تولید نفت و گاز افزایش چشمگیری می یابد اما برای جلوگیری از خام فروشی برای احداث واحدهای پتروپالایشگاهی برنامه ریزی های خوبی شده است.

وزیر نفت اظهارداشت: تا سه سال آینده پالایشگاهها هم از لحاظ کمی و هم کیفی رشد قابل توجهی خواهد داشت و این اقدامات علاوه بر کاهش خام فروشی نفت و افزایش تولید محصولات پتروشیمی به افزایش اشتغال زایی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که وابستگی بودجه کشور را به نفت کاهش دهیم و نفت خام را در پالایشگاهها به فراورده های نفتی تبدیل کنیم که ارزش افزوده چندین برابری برای کشور خواهد داشت.

 اوجی به اقدامات و برنامه های مهم وزارت نفت برای تامین نیاز داخلی به انرژی و سوخت اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمستان امسال با وجود سرمای شدید نیاز داخلی مردم و صنایع به سوخت و انرژی تامین شد.

وی افزود: توجه به مناطق کم برخوردار با توسعه پالایشگاهها از دیگر برنامه های وزارت نفت به شمار می آید.

وزیر نفت گفت: یک ماه پیش اولین پالایشگاه نفت فوق سنگین با ظرفیت 35 هزار بشکه در روز به بهره برداری رسید و سال آینده نیز پالایشگاه نفت بوشهر با ظرفیت تبدیل 68 هزار بشکه در روز به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طی 4 سال آینده ظرفیت تولید پالایشگاههای کشور به بیش از یک میلیون و 460 هزار بشکه در روز خواهد رسید که تحول بزرگی را در صنعت نفت کشور ایجاد خواهد کرد.

 اوجی اظهارداشت: توجه ویژه به تبدیل نفت خام به فراورده های پتروشیمی، اجرای طرح های کیفی سازی پالایشگاهها با رعایت تمامی استانداردهای بین المللی برای حفظ محیط زیست، استاندارد سازی محصولات پتروشیمی و برنامه ریزی برای ارتقاء کیفی همه پالایشگاهای کشور در حد استاندارد های بین المللی از مهمترین اقدامات و برنامه های وزارت نفت در ماه ها و سالهای آینده به شمار می آید.


منبع : تسنیم
 
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 32487
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *