۰

کاخ سفید سرگرم رایزنی گازی

میز نفت - کاخ سفید سرگرم رایزنی با کشورهای دیگر و شرکتهای انرژی برای بررسی چگونگی اجتناب از کمبود گاز طبیعی و سوختهای دیگر در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین است.
کاخ سفید | میز نفت
کاخ سفید | میز نفت
به گزارش میز نفت ، کارین ژان پی یر، معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: ما سرگرم رایزنی با کشورها و شرکتها هستیم تا نسبت به تامین انرژی و خنثی کردن شوکهای قیمتی که شهروندان آمریکایی، اروپا و اقتصاد جهانی را متاثر خواهد کرد، اطمینان حاصل کنیم.

وی گفت: دولت آمریکا سرگرم مذاکره با تولیدکنندگان بزرگ گاز طبیعی در سراسر جهان برای اطلاع از ظرفیت و تمایل آنها برای افزایش موقتی تولید و اختصاصی حجمی از تولیدشان به خریداران اروپایی است.

معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اظهار کرد: جنگ در اوکراین جریان گاز از روسیه به اروپا را مختل خواهد کرد. با پیش بینی چنین اتفاقی، ما با متحدان اروپایی خود وارد تعامل شده ایم تا برنامه ریزی واکنش مناسب در این باره را هماهنگ کنیم. ما تلاش کرده ایم حجم گاز طبیعی غیر روسی از شمال آفریقا و خاورمیانه تا آسیا و آمریکا را شناسایی کنیم.

کرملین مکررا قصد حمله نظامی به اوکراین را تکذیب کرده است با این حال حدود ۱۳۰ هزار نیروی نظامی و تانکها و تجهیزات نظامی دیگر را در مرز با اوکراین مستقر کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از ناتو خواسته است به گسترش حضورش پایان داده و نیروهایی که در جمهوریهای شوروی سابق مستقر کرده است را خارج کند.

تحریمهایی که آمریکا علیه تولیدکنندگان نفت متعدد وضع کرده، به محدودیتهای عرضه افزوده است. تحریمها روی بخشهایی از صنعت نفت روسیه از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ وضع شدند. خرید نفت از ایران از دهه ۱۹۸۰ محدود شده و ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ هدف تحریم قرار گرفته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات وزارت خارجه آمریکا در گذشته با اعضای اوپک مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای افزایش عرضه و جبران کاهش عرضه از سوی کشورهای تحریم شده همکاری کرده بودند.


منبع : ایسنا
 
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 32511
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *