۰

روسیه: ذخایر گاز اروپا تقریباً تمام شده است

میز نفت - غول انرژی روسیه با استناد به داده‌های انجمن زیرساخت گاز اروپا اعلام کرد که تأسیسات زیرزمینی ذخیره‌سازی گاز در قاره سبز تا ۱۷ فوریه ۹۵.۳ درصد خالی شده است.
ذخایر گاز اروپا | میز نفت
ذخایر گاز اروپا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، گازپروم، غول انرژی و صادرکننده بزرگ گاز روسیه، روز شنبه با استناد به داده‌های انجمن زیرساخت گاز اروپا اعلام کرد که تأسیسات زیرزمینی ذخیره‌سازی گاز در قاره سبز تا 17 فوریه 95.3 درصد خالی شده است.

بر اساس گزارش شرکت دولتی گازپروم، این بدان معناست که اروپا اکنون تنها 4.7 درصد از ذخایر گاز خود را برای باقی مانده فصل زمستان در اختیار دارد.

حجم گاز قابل استحصال در مخازن ذخیره‌سازی‌ نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد یا 8.3 میلیارد مترمکعب کمتر است. در مجموع، 44.8 میلیارد متر مکعب از مخازن زیرزمینی اروپا در زمستان امسال استفاده شده است.

طبق این گزارش، ذخایر گاز در تاسیسات زیرزمینی اوکراین نیز به حداقل رسیده است و به 10.6 میلیارد متر مکعب کاهش یافته است که 45 درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین، در اوایل هفته جاری میلادی، مقامات آلمان که یکی از بزرگترین ظرفیت‌های ذخیره‌سازی زیرزمینی در اروپا را داراست، از رسیدن حجم ذخیره‌سازی به پایین‌ترین سطح در مقایسه با سال‌های گذشته خبر دادند.

با این حال، اتحادیه اروپا طی این هفته ادعا کرد که در صورت توقف جریان گاز روسیه به این اتحادیه در بحبوحه تنش ها بر سر اوکراین، ذخایر آن برای چند هفته دیگر کافی است.

عرضه گاز روسیه به کشورهای اروپایی در اواسط سال 2021 شروع به کاهش کرده بود و این روند در آغاز سال 2022 شتاب گرفت. با این حال، گازپروم بارها تاکید کرد که همچنان گاز اروپا را مطابق با قراردادهای موجود تامین می کند.


منبع : تسنیم
 
دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 32551
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *