۰

صادرات نفت روسیه به آمریکا همچنان ادامه دارد

میز نفت -دو محموله نفت روسیه اواخر هفته گذشته به مقصد بنادر آمریکا بارگیری شدند و ممکن است جزء آخرین محموله های صادراتی باشند زیرا بازار در بحبوحه تشدید تحریمها علیه سیستم مالی روسیه به دنبال منابع دیگری است.
روسیه و امریکا | میز نفت
روسیه و امریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ،  اطلاعات شرکت تحلیلی ورتکسا نشان می دهد شرکت بازرگانی کالای ویتول کشتی های الی و ماترهورن اسپریت را برای حمل ۷۸۰ هزار بشکه نفت خام یا نفت کوره برای تحویل در آمریکا در مارس رزرو کرده است. بررسی گزارشهای کشتیرانی توسط بلومبرگ نشان می دهد هیچ سفارش جدیدی برای نفت روسیه به مقصد آمریکا از ۲۱ فوریه وجود نداشته است و رزروهای فعلی نشان می دهند جمعه آخرین روز برای یک محموله روسی است که به مقصد آمریکا بارگیری می شود.

اگرچه آمریکا وعده داده است از تحریمهای مستقیم صادرات نفت روسیه خودداری کند اما کاهش رزرو محموله های آتی از روسیه نشان می دهد احتمال اقدامات بیشتر در آینده وجود دارد. با این حال به نظر می رسد بعضی از خریداران اروپایی به احتیاط اولیه در خصوص خرید نفت از روسیه فائق آمده اند.

طبق گزارش ورتکسا، این دو محموله بخشی از ۱۲.۴ میلیون بشکه نفت و فرآورده های نفتی روسیه هستند که در مسیر رسیدن به آمریکا قرار دارند. معمولا سه تا چهار هفته زمان می برد تا یک نفتکش از روسیه به آمریکا برسد.

معامله گران آمریکایی به دنبال جایگزینهایی برای نفت روسیه هستند زیرا احتمال تحریمها همچنان وجود دارد. در این بین، آمریکا و متحدانش در حال بررسی آزادسازی حدود ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری برای آرام کردن نگرانیهای عرضه در بحبوحه تشدید تحریمها علیه روسیه هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روسیه تامین کننده نفت خام و نفت کوره برای پالایشگاههای آمریکایی و همچنین صادرکننده بزرگ نفتا به آمریکاست.

منبع : ایسنا
 
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 32614
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *