بی میلی شرکتهای نفتی آمریکا برای سرمایه‌گذاری

11 اسفند 1400 ساعت 16:22

میز نفت - شرکت‌های نفت آمریکا عموماً تمایلی برای افزایش تولید ندارند و ترجیح می‌دهند سود خود را به سرمایه‌گذاران بازگردانند و آن را صرف حفاری‌های جدید نکنند تا دنیا از نفت خام ارزان‌قیمت پر نشود.


به‌گزارش میز نفت ، یکی از مقامات کاخ‌سفید اعلام کرد شرکت‌های نفت و گاز آمریکا می‌توانند در صورت تمایل تولید خود را افزایش دهند. برخی مدیران این شرکت‌ها منتقد سیاست‌های انرژی دولت بایدن در بحبوحه افزایش قیمت نفت هستند.

بهارات رامامورتی، نایب‌رییس شورای اقتصاد ملی کاخ‌سفید گفت:«قیمت نفت بالاست. اگر شرکت‌های نفت می‌خواهند تولید خود را افزایش دهند، می‌توانند و باید این کار را انجام دهند».

وی گفت 9000 مجوز بلااستفاده وجود دارد که دولت آمریکا برای تولید نفت و گاز صادر کرده و مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.وی تاکید کرد این‌ موضوع که محدودیت سختی برای تولید وجود دارد درست نیست.

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا به‌دنبال افزایش بی‌سابقه تورم در این کشور تحت فشار زیادی برای پایین آوردن قیمت نفت قرار دارد. حمله روسیه به اوکراین شرایط را سخت‌تر کرده و قیمت نفت خام آمریکا را به بیش‌از 100 دلار در هر بشکه رسانده‌است.

مدیر عامل شرکت شورون اعلام کرد هرگونه اقدام برای پایین آوردن کوتاه مدت قیمت نفت مثل آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی باید با حمایت تولیدکنندگان داخلی همراه باشد. جو مانچین، سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا هم از کاخ‌سفید خواسته به تقویت تولید نفت آمریکا کمک کند.

وی گفت:«ما روزانه 650 هزار بشکه نفت از روسیه خریداری می‌کنیم که کاملاً بی‌معنا و مسخره است».

رامامورتی گفت:«دولت برای مقابله با افزایش قیمت نفت هر کاری را انجام می‌دهد، از آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت گرفته تا اجبار اوپک پلاس برای افزایش تولید».

آژانس بین‌المللی انرژی در روز سه‌شنبه اعلام کرد آمریکا و سایر اقتصادهای بزرگ دنیا برای آزادسازی هماهنگ 60 میلیون بشکه از ذخایر خود در سراسر جهان توافق کرده‌اند که 30 میلیون بشکه از آن متعلق به آمریکاست.

شرکت‌های نفت آمریکا عموماً تمایلی برای افزایش تولید ندارند و ترجیح می‌دهند سود خود را به سرمایه‌گذاران بازگردانند و آن را صرف حفاری‌های جدید نکنند تا دنیا از نفت خام ارزان‌قیمت پر نشود.

منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 32618

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/32618/بی-میلی-شرکتهای-نفتی-آمریکا-سرمایه-گذاری

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir