۰

خط و نشان روسیه برای شرکت‌های خارجی

میز نفت - آندری بلوسوف، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های انرژی که از فعالیتهایشان در این کشور خارج می شوند، زیرمجموعه های روسی خود را به ورشکستگی عمدی سوق می دهند که تحت قوانین روسیه مجازات کیفری برای مدیران ارشد دارد.
نفت روسیه | میز نفت
نفت روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، تحت قوانین روسیه، ورشکستگی عمدی که به خسارت بیش از ۱.۵ میلیون روبل (۱۳ هزار و ۳۰۰ دلار تا چهارم مارس) بالغ شود، مسئولیت کیفری دارد.

شرکت‌هایی که روسیه را ترک می کنند، تحت حمایت از ورشکستگی قرار می گیرد یا تا زمان بازگشت به روسیه، سهم خود را به مدیران بومی منتقل می کنند.

بسیاری از شرکت‌های بین المللی از جمله غولهای نفتی در روزهای اخیر در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین اعلام کرده اند به فعالیتشان در پروژه های روسیه و حضورشان در شرکت‌های روسی خاتمه می دهند.

بریتیش پترولیوم نخستین شرکتی بود که اعلام کرد از روسیه خارج می شود. ظرف مدت چند روز، بسیاری دیگر از غولهای نفتی اقدام مشابه را اعلام کردند. این شرکت یکشنبه هفته گذشته اعلام کرد ۲۰ درصد سهم خود در غول نفتی روس‌نفت را واگذار می کند. برنارد لونی، مدیرعامل بریتیش پترولیوم از هیات مدیره  روس‌نفت استعفا کرد.

سایر مدیران روس‌نفت که توسط بریتیش پترولیوم انتخاب شده بودند از جمله باب دادلی، مدیرعامل سابق بریتیش پترولیوم هم از هیات مدیره بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه استعفا کردند.

یک روز بعد از بریتیش پترولیوم، شرکت شل اعلام کرد از شراکت سهام با زیرمجموعه های گازپروم از جمله پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ و ۲۷.۵ درصد سهم در تاسیسات LNG ساخالاین، ۵۰ درصد سهم در توسعه نفت سالیم و پروژه نفتی گیدان کنار می کشد. شرکت اکوئینور نروژ هم تصمیم گرفت سرمایه گذاریهای جدید در روسیه را متوقف کند و پروسه خروج از سرمایه گذاریهای مشترک در روسیه را آغاز کرد. شرکت آمریکایی اکسون موبیل با تقبیح اقدامات نظامی روسیه، فعالیتهایش در ساخالین ۱ را قطع کرد و دیگر سرمایه گذاری جدیدی در روسیه نخواهد داشت.

گلنکور در حال بازبینی فعالیتهایش در روسیه شامل سهمش در شرکت‌های En+ و  روس‌نفت است و اعلام کرد هیچ فعالیتی در این کشور نخواهد داشت.بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت ترافیگورا فورا سرمایه گذاری در روسیه را متوقف کرد و سرگرم بازبینی گزینه هایش در خصوص سهامداری در شرکت وستوک اویل است.



منبع : ایسنا 
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 32632
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *