۰

بایدن هنوز تصمیم نگرفته است

میز نفت - سخنگوی کاخ سفید گفت: بحث‌هایی درباره ممنوعیت واردات نفت از روسیه در آمریکا در جریان است و این بحث‌ها با شرکایمان در اروپا و دیگر کشور‌ها ادامه دارد.
جو بایدن | میز نفت
جو بایدن | میز نفت
به گزارش میز نفت به نقل از خبرگزاری رویترز، جن ساکی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز تحریمهای روسیه گفت: «رئیس جمهور (بایدن) درخصوص ممنوع کردن واردات نفت از روسیه، هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده است. بحثهایی در داخل (دولت آمریکا) در این باره در جریان است. این بحثها با شرکایمان در اروپا و دیگر مناطق جهان نیز ادامه دارد.»

فیلم اصلیوی افزود: «باید خاطرنشان کنم بیشترین تمرکز رئیس جمهور (بایدن) این است که اطمینان حاصل کنیم تا گامهایی برداریم برای اینکه پیامدهای اقتصادی تنبیهی متوجه پوتین کنیم و هرگونه اقدام لازم را برای محدود کردن تاثیرات این اقدامات بر قیمت بنزین در داخل آمریکا صورت دهیم. البته این سخن درست است که تهاجم (روسیه به اوکراین) بر میزان واردات (نفت روسیه) به آمریکا و دیگر کشورهای جهان تاثیر گذاشته است.»

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: «رئیس جمهور (بایدن) امروز صبح با شماری از شرکای اروپایی اش درباره طیفی از مسائل صحبت کرد. همین موضوع (تحریم نفتی روسیه) بخشی از موضوعات مطرح در این رایزنی ها بود. اگر به واردات نفت از روسیه (به آمریکا) نگاه کنیم متوجه می شویم که در حال حاضر این رقم یک سوم واردات نفت از اروپا است. برای روشن شدن مسئله می توان مقایسه ای با گذشته انجام داد. در سال دو هزار و بیست و یک و پیش از تهاجم (روسیه) میزان واردات نفت آمریکا از روسیه هفتصد هزار بشکه در روز بود. این در حالی است که میزان واردات نفتی از اروپا حدود چهار و نیم میلیون بشکه در روز بود.»

 
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۵۵
کد مطلب: 32657
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *