۰

بی محلی شل به خرید نفت روسیه

میز نفت - شرکت شل به‌دنبال انتقادهای شدید از سوی وزیر امور خارجه اوکراین به‌خاطر خرید نفت روسیه اعلام کرد سود به‌دست‌آمده از خرید محدود نفت روسیه را به صندوق مخصوص حمایت از پناه‌جویان اوکراینی اختصاص می‌دهد.
شرکت شل | میز نفت
شرکت شل | میز نفت
به گزارش میز نفت به نقل از راشاتودی، شرکت نفت شل، بزرگ‌ترین شرکت انرژی اروپا اعلام کرد سود به‌دست‌آمده از آخرین خرید نفت خام روسیه را برای کمک به پناه‌جویان اوکراینی اختصاص می‌دهد. این تصمیم به‌دنبال انتقادهای شدید از سوی وزیر امور خارجه اوکراین به‌خاطر خرید نفت روسیه توسط این شرکت گرفته شده‌است. این اقدام شرکت شل هیچکدام از تحریم‌های غربی را نقض نکرده بود.

شل در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد:«ما سود به‌دست‌آمده از خرید محدود نفت روسیه را به صندوق مخصوص حمایت از پناه‌جویان اوکراینی اختصاص می‌دهیم تا پیامدهای وحشتناک این جنگ بر مردم اوکراین کاهش یابد».

این شرکت بزرگ نفتی در روز جمعه 100 هزار تن از نفت خام اورال روسیه را خریداری کرده بود. این خرید در شرایطی انجام شد که قیمت نفت خام روسیه به‌خاطر خودداری بسیاری از شرکت‌ها از خرید آن به‌دنبال تحولات اوکراین، کاهش چشمگیری داشت.

شرکت شل اعلام کرد:«ما گزینه‌هایی غیر از نفت روسیه را انتخاب خواهیم کرد اما این اتفاق یک‌شبه نخواهد افتاد، چون روسیه نقش قابل‌توجهی در عرضه جهانی نفت دارد».

شل در اوایل همین هفته از تصمیم خود برای خروج از قراردادهای مشترک با شرکت گازپروم روسیه و نهادهای وابسته به آن خبر داده بود.
 
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۵۹
کد مطلب: 32659
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *