۰

شرط نفتی آمریکا برای ونزوئلا

میز نفت - مقامات آمریکایی در راستای هر گونه توافقی برای تسهیل تحریمهای تجارت نفت ونزوئلا، از این کشور خواستند حداقل بخشی از صادرات نفت خود را به آمریکا ارسال کند.
نفت ونزوئلا | میز نفت
نفت ونزوئلا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه ممنوعیت واردات نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه را به تلافی حمله مسکو به اوکراین اعلام کرد.

دیپلماتهای آمریکایی در تلاش برای یافتن منابع تامین انرژی در سراسر جهان هستند که اختلال صادرات نفت و گاز روسیه به دلیل تحریمها یا جنگ را جبران کند. مقامات آمریکایی روز شنبه برای نخستین دیدار دو جانبه در چند سال اخیر، با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در کاراکاس ملاقات کردند.

ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ تحت تحریمهای نفتی آمریکا قرار دارد و اگر تحریمها لغو شوند، می تواند بخشی از نفت خود را به این کشور صادر کند.

منابع آگاه به رویترز گفتند: مقامات آمریکایی روشن کرده اند که اولویت آنها تامین نفت برای آمریکاست. هرگونه تسهیل تحریمها مشروط به آن خواهد بود که نفت ونزوئلا مستقیما به آمریکا صادر شود.

به گفته منابع آگاه، اگر واشنگتن تصمیم بگیرد تحریمها علیه ونزوئلا را تسهیل کند، شرکت شورون می تواند در موقعیت مناسب برای احیای تولید در ونزوئلا و ازسرگیری صادرات به پالایشگاههای خود در منطقه گلف کاست آمریکا و جایگزین کردن آن با نفت روسیه باشد.

با این حال پیشرفت اندکی در مذاکرات آخر هفته وجود داشت زیرا واشنگتن درصدد ارزیابی چشم انداز فاصله گرفتن مادورو از متحد خود ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است. اما دو طرف موافقت کردند مذاکرات بیشتری انجام دهند. در این دیدار واشنگتن خواستار انتخابات ریاست جمهوری آزاد و آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ونزوئلا شد در حالی که مادورو خواستار رفع گسترده تحریمها بود. اما مهمترین موضوع انرژی بود. دو طرف درباره بازگشت نفت ونزوئلا به بازارهای جهانی که با اختلال عرضه نفت روسیه مواجه هستند و فراهم کردن دسترسی شرکت دولتی PDVSA به ترانسفرهای بانک بین المللی گفت وگو کردند. این دیدار واکنش شدیدی را در کنگره آمریکا برانگیخت و سناتور رابرت مندز از نیوجرسی و قانونگذاران آمریکایی دیگر از مذاکره با مادورو که تحت تحریمهای آمریکا قرار دارند، انتقاد کردند.

تولید نفت ونزوئلا سال گذشته بهبود پیدا کرد و به میانگین ۶۳۶ هزار بشکه در روز رسید. مقامات این کشور اعلام کردند می توانند تولید و صادرات را افزایش دهند اما تحلیلگران بر این باورند که فضای اندکی برای افزایش بیشتر تولید بدون هزینه جدید وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال بسیاری از پالایشگاههای منطقه گلف کاست آمریکا که نفت روسیه را وارد می کردند، می توانند پالایش نفت سنگین روسیه را از سر بگیرند. پیش از تحریمها، شرکتهای والرو انرژی، سیتگو پترولیوم، شورون و پی بی اف انرژی در میان خریداران آمریکایی بزرگ نفت ونزوئلا بودند.


منبع : ایسنا
 
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 32669
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *