۰

ژاپن واردات نفت از روسیه را ممنوع می کند

میز نفت - دبیر کابینه ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور با جامعه بین المللی و در درجه اول با شرکای خود در گروه هفت (G۷) همکاری خواهد کرد تا ممنوعیت واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را به دلیل اوضاع اوکراین اجرا کند.
ژاپن | میز نفت
ژاپن | میز نفت
به گزارش میز نفت ، هیروکازو ماتسونو، دبیر کابینه ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه خود اعلام کرد که این کشور با جامعه بین المللی و در درجه اول با شرکای خود در گروه هفت (G7) همکاری خواهد کرد تا ممنوعیت واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را به دلیل اوضاع اوکراین اجرا کند.

هنگامی که از وی خواسته شد تا درباره موضع ژاپن در مورد ممنوعیت واردات نفت از روسیه اظهار نظر کند، پاسخ داد: "ما مایلیم اقداماتی را که موثر تلقی می شوند، با همکاری جامعه بین المللی و در درجه اول با کشورهای G7 به درستی بررسی کنیم.

ژاپن به عنوان بخشی از اقدامات تحریمی خود، عرضه تجهیزات پالایش نفت به دولت روسیه را ممنوع کرد. در عین حال، توکیو هیچ محدودیتی برای تامین منابع انرژی ایجاد نکرده است.در سال های اخیر، سهم روسیه در کل حجم واردات نفت ژاپن حدود 3.6 درصد و واردات ال‌ان‌جی8.8  درصد بوده است.

روز سه‌شنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی را برای ممنوعیت واردات منابع انرژی روسیه و سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش انرژی روسیه امضا کرد.

بریتانیا نیز اعلام کرد قصد دارد تا پایان سال 2022 از واردات نفت و فرآورده های نفتی روسیه خودداری کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه 24 فوریه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های دونباس و به منظور "حفاظت از مردمی که به مدت 8 سال هدف نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند"، تصمیم به انجام یک عملیات نظامی ویژه گرفته است.

رهبر روسیه تاکید کرده بود که مسکو هیچ برنامه ای برای اشغال سرزمین های تحت حاکمیت اوکراین ندارد.

بر اساس این گزارش، موج بی‌سابقه تحریم‌های غرب علیه بانک‌ها، شرکت‌ها، رسانه‌ها، مقامات ارشد و قانون‌گذاران روسیه در واکنش به جنگ این کشور علیه اوکراین در جریان است.


منبع : فارس
 
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب: 32674
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *