۰

چه کسانی برنده بحران گازی اروپا شدند

میز نفت - صادرکنندگان ال ان جی آمریکا در حال حاضر بزرگ‌ترین برنده بحران گاز در اروپا و افزایش قیمت این حامل انرژی در سطح کشورهای قاره سبز هستند.
صادرات گاز | میز نفت
صادرات گاز | میز نفت
به گزارش میز نفت ، طی روزهای گذشته قیمت گاز در اروپا به بالاترین میزان در تاریخ این قاره رسیده و مردم کشورهای اروپایی مجبور هستند برای هر هزار مترمکعب بیش از 3600 دلار پول بپردازند. بزرگ‌ترین برنده این بحران در اروپا شرکت‌های صادرکننده گاز در آمریکا هستند چراکه توانسته‌اند میزان صادرات خود به کشورهای اروپایی را‌‌‌‌‌‌‌‌ به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

از جمله این شرکت‌ها می‌توان به چنی‌یر که بزرگ‌ترین صادرکننده گاز آمریکا به شمار می‌رود اشاره کرد؛ چراکه این شرکت به همراه برخی دیگر از صادرکنندگان آمریکایی توانسته‌اند قرارداد بلندمدت صادرات گاز با اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌ طی ماه‌های گذشته نهایی کنند.

شرکت‌های کارگزار هم سود خوبی در این میان بردند و حتی برخی شرکت‌های ژاپنی که در پایانه های گاز آمریکا برای خود جا باز کرده‌اند نیز برنده این بحران بوده‌اند. روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده گاز به اروپاست و 40 درصد نیاز این اتحادیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین می‌کند.

تا پیش از این شرکت‌های آمریکایی از کمبود عرضه گاز به بازار اروپا سود برده‌اند و در صورتی که نفت و گاز روسیه تحریم شود از محل تحریم‌های اعمال شده نیز منتفع خواهند شد. پس از آغاز درگیری روسیه با اوکراین شاهد آن هستیم که قیمت LNG به 10 برابر سال گذشته رسیده است.


منبع : فارس
 
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب: 32676
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *