۰

مشتریان اصل نفت روسیه

میز نفت - روسیه در پی ممنوعیت غربی و تحریمهای مالی بر سر حمله نظامی این کشور به اوکراین، با مشکل فروش نفت خام و فرآورده های نفتی روبرو شده است.
صادرات ریلی نفت | میز نفت
صادرات ریلی نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت به نقل از ایسنا، آمریکا هفته جاری واردات نفت و گاز روسیه را ممنوع کرد و همزمان انگلیس اعلام کرد خرید نفت و فرآورده های نفتی روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ متوقف می کند.

اتحادیه اروپا که برای ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز و ۲۷ درصد از واردات نفت به روسیه وابسته است، در حال بحث و بررسی چگونگی قطع وابستگی به سوختهای فسیلی تولید روسیه است.

در حالی که غرب به بحث درباره محدودیتهای احتمالی علیه انرژی روسیه ادامه می دهد، بعضی از خریداران از دریافت نفت روسیه خودداری می کنند تا دچار مشکلات حقوقی مرتبط با تحریمها و محدودیتهای تجاری نشوند و از لطمه دیدن شهرتشان اجتناب کنند. رویترز در گزارشی اقدامات شرکتهای انرژی بزرگ در این زمینه را بررسی کرده است:

اکوئینور

شرکت انرژی دولتی اکوئینور نروژ تجارت نفت روسیه را در راستای برنامه اش برای خاتمه فعالیت در این کشور متوقف کرده است.

انی

گروه انرژی انی که دولت ایتالیا ۳۰.۳ درصد در آن سهم دارد، ۹ مارس اعلام کرد خرید نفت روسیه را متوقف کرده است.

شل

شل که بزرگترین بازرگان نفت جهان است، هشت مارس اعلام کرد خرید نفت روسیه را متوقف خواهد کرد و به حضور در پروژه های هیدروکربن روسیه خاتمه می دهد.

توتال انرژیز

شرکت فرانسوی توتال انرژیز هفت مارس اعلام کرد خرید نفت روسیه را متوقف کرده است با این حال یکی از پالایشگاههای این شرکت در آلمان همچنان نفت روسیه را از خط لوله دریافت می کند.

بریتیش پترولیوم (BP)

غول نفتی انگلیسی بریتیش پترولیوم ۲۸ فوریه همه برنامه های بارگیری نفت کوره از بندر روسی تامان در دریای سیاه را متوقف کرد زیرا تحریمهای غرب باعث شد فرآورده های روسی جذابیت کمتری برای خریداران پیدا کنند.
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب: 32683
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *