۰

پاسخ رد امارات به درخواست آمریکا

میز نفت - المانیتور گزارش داد، دولت امارات درخواست آمریکا برای افزایش عرضه نفت به بازار جهانی را رد کرده و گفته به توافق اوپک پلاس پای‌بند خواهد بود.
وزیر نفت امارات | میز نفت
وزیر نفت امارات | میز نفت
به گزارش میز نفت،  دولت آمریکا در تلاش است تا با فشار به کشورهای تولید کننده نفت از جمله امارات و عربستان آنها را بر آن دارد تا صادرات نفت خود به بازارهای جهانی را افزایش دهند و از این طریق قیمت نفت که طی چند روز گذشته سر به فلک کشیده را تا حدی پایین بیارود.

این کشورها البته چند روز پیش در نشست اعضای گروه موسوم به اوپک پلاس، شامل کشورهای عضو اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت، تصمیم گرفتند تا به توافق قبلی خود برای افزایش تدریجی عرضه نفت به بازار جهانی پای‌بند بمانند.

امارات و دیگر اعضای اوپک پلاس اعلام کرده‌اند که به طور جدی پای‌بند به اجرای این توافق باقی خواهند ماند.

سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری دولتی امارات گفت این کشور به توافق اوپک پلاس پای‌بند می‌ماند.

چند روز پیش قیمت نفت برنت از ۱۳۹ دلار عبور کرد که بالاترین میزان از سال ۲۰۰۸ تاکنون به شمار می‌رود. روند افزایش قیمت نفت در بازار جهانی پس از آغاز درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین سرعت گرفته است.

یوسف الاوطیبه، سفیر امارات در آمریکا، اما ۲ روز پیش اعلام کرده ما به دنبال افزایش تولید هستیم و تلاش می‌کنیم تا اعضای اوپک را بر آن داریم تا صادرات خود را افزایش دهند.

منبع: فارس
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب: 32684
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *