۱
همیشه پای خجسته مهر در میان است

ماجرای استیضاح وزیر نفت چیست؟

میز نفت – استیضاح وزیر نفت در شرایطی مطرح شده است که به نظر می رسد، پای محسن خجسته مهر در طرح استیضاح جواد اوجی در میان است.
جواد اوجی در مجلس | میز نفت
جواد اوجی در مجلس | میز نفت
به گزارش میز نفت، هفته گذشته بود که مالک شریعتی از اعضای کمیسیون انرژی در توئیتی نوشت که پس از پایان کار بودجه در مجلس شورای اسلامی، استیضاح وزیر نفت را کلید می زند. بهانه شریعتی برای این استیضاح در ظاهر به موضوع طفره رفتن اوجی ازیک قول و قرار مربوط می شود اما پشت پرده این ماجرا، به چراغ سبز محسن خجسته مهر به برخی نمایندگان است.



در ظاهر، همه مشکل اینجاست که در بودجه 1401 شرکت ملی گاز حدود 90 هزار میلیارد تومان درآمد غیرشفاف دارد که شریعتی و طیف پایداری، به دنبال تزریق این پول به پروژه های بالادست گاز بودند و بر همین اساس، خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت هم به همه درخواست های نمایندگان پاسخ مثبت می دهد.

مالک شریعتی پیگیر این موضوع می شود و حتی در سفر رئیسی به قطر که او نیز حضور داشت، به همراه وزیر نفت با رئیسی دیدار می کند و اوجی نیز از ایده مجلس حمایت می کند اما چند روز بعد به زیر میز می زند.

اوجی با عقب نشینی از ایده خود به نمایندگان می گوید معاونت برنامه ریزی وزارت نفت این ایده را به ضرر صنعت نفت می داند و همین موضوع، خشم شریعتی و علی خضریان را در پی دارد.

اوجی و شرکت ملی گاز تاکید دارند این منابع باید در اختیار شرکت ملی گاز قرار بگیرد اما خجسته مهر به دنبال جذب این منابع برای شرکت ملی نفت است و بر همین اساس، اختلافات به اوج خود رسیده است و خجسته مهر، روی نمایندگان حساب ویژه ای باز کرده است.

شریعتی در فایل صوتی که از او منتشر شده، عنوان کرده است که ایده مجلس با همراهی کامل خجسته مهر همراه بوده و مشکل از جای دیگری است که منجر به استیضاح وزیر نفت خواهد شد.
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 32702
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *