۰
گاف هایی که تمامی ندارد

بیانیه مجلس علیه موضع خجسته مهر

میز نفت - جمعی از نمایندگان مجلس در بیانیه ای اعلام کردند در شرایطی که غرب به نفت ایران نیازمند است نباید موضع کشور در برابر غرب پایین باشد؛ درست برعکس نظر چند روز پیش محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت نفت.
بیانیه مجلس علیه موضع خجسته مهر
به گزارش میز نفت، 160 نماینده مجلس در بیانیه ای اعلام کردند اکنون که بحران اوکراین نیاز غرب را به عرصه انرژی ایران افزایش داده است، نباید بدون توجه به خواسته‌های به حق ایران، نیاز آمریکا به کاهش قیمت نفت تأمین شود.

این بیانیه به سادگی می گوید در روزهایی که غرب و بازار نفت، نیازمند نفت جمهوری اسلامی ایران است نباید با ساده اندیشی و از موضع پایین، به مذاکرات ادامه داد درست برخلاف اظهار نظر چند روز پیش محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران.

خجسته مهر در یک مصاحبه جنجالی و درست در روزهایی که مدیران کشور به سکوت مکلف بودند، در گفت و گو با ایرنا گفته بود ایران حاضر است تا نیازهای نفتی غرب را تا هر میزان که آنها بخواهند تامین کند.

این خبر گرچه به سرعت از روی خروجی این خبرگزاری حذف شد، اما تاثیر خود را گذاشت که با واکنش منفی مقامات ارشد مواجه شد. خجسته مهر در حالی دست به چنین خودزنی زد که عربستان و امارات به عنوان دو متحد آمریکا و غرب، از عدم افزایش تولید نفت خود به منظور کمک به اقتصاد غرب گفته بودند.

به عنوان نمونه، سهیل المزروعی وزیر نفت امارات روز جمعه گفت که این کشور برنامه ای برای افزایش تولید نفت ندارد و به تعهدات اوپک پلاس یا همان روسیه پایبند است.

مشابه همین موضع نیز توسط عربستانی ها اخذ شد و سایر کشورهای عضو اوپک پلاس نیز سعی کردند دراین باره موضعی نگیرند اما متاسفانه تنها کشوری که به دعوت غرب لبیک گفت، جمهوری اسلامی ایران بود که البته این موضع، مختص مدیرعامل شرکت ملی نفت بود.
حواشی که در این خصوص ایجاد شد، موجب بروز انتقاداتی نسبت به مدیرعامل شرکت ملی نفت شد و یکبار دیگر، خجسته مهر را در سکوت رادیویی برد.

به نظر می رسد مدیرعامل شرکت ملی نفت هنوز متوجه جایگاه خود نیست و برای آنکه درصحنه باشد، حاضر است برخلاف منافع ملی کشور حرکت کرده و با مصاحبه های ناشیانه، کشور را به خطر بیاندازد.
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 32712
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *