۰

روسیه نفت را با ارز ملی به هند می فروشد

میز نفت - مقام های هندی از پیشنهاد روسیه برای خرید نفت خام و سایر کالاهای اساسی این کشور با تخفیف و با پرداخت به صورت روپیه- روبل، خبر دادند.
روسیه و هند | میز نفت
روسیه و هند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، رویترز به نقل از دو مقام آگاه هندی نوشت هند در حال بررسی پیشنهاد روسیه برای خرید نفت خام و سایر کالاهای اساسی این کشور با تخفیف و با پرداخت به صورت روپیه- روبل است.

این پیشنهاد درحالی داده شده است که غرب به علت عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم های وسیع و شدیدی علیه این کشور اعمال کرده است.

هند 80 درصد نیازهای نفتی خود را از خارج تامین می کند و معمولا 2 تا 3 درصد نفت مورد نیازش از روسیه تامین می شود اما با توجه به افزایش 40 درصدی قیمت نفت در سال جاری، دولت هند به دنبال کاهش این قیمت است تا بتواند به کاهش هزینه های فزاینده انرژی کمک کند.

یکی از مقامات دولت هند گفت: «روسیه نفت و سایر کالاهای اساسی را با تخفیف سنگین پیشنهاد می کند. ما خوشحال خواهیم شد، آن را قبول کنیم. موضوعاتی نظیر نفتکش، پوشش بیمه و ترکیب کردن نفت وجود دارد که باید حل شوند. به محض حل این موضوعات، این پیشنهاد تخفیفی را دریافت خواهیم کرد.»

برخی از تاجران بین المللی برای پیشگیری از درگیری با تحریم ها، از خرید نفت روسیه اجتناب می کنند اما مقامات هندی گفتند تحریم ها، مانع از خرید این سوخت از سوی هند نشده است.

این مقام هندی افزود، کار بر روی ایجاد یک سازوکار تجاری روپیه- روبل برای پرداخت هزینه های خرید نفت و سایر کالاها ادامه دارد.

این دو مقام هندی که نخواستند نامشان فاش شود، نگفتند چه میزان نفت و چه میزان تخفیف پیشنهاد شده است.

روسیه از کشورهای دوست خواسته است تا روابط تجاری و سرمایه گذاری خود (با این کشور) را حفظ کنند. هند روابط دفاعی (نظامی) دیرینه ای با روسیه دارد.

شرکت «سورگوت‌نِفته‌گَس»، شرکت نفت و گاز روسی است به خریداران چینی خود اجازه داده است تا به منظور دور زدن تحریم ها، بدون صدور ضمانت پرداخت اعتبار اسنادی (ال سی)، نفت دریافت کنند.


منبع : فارس
 
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 32718
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *