۰

هند در انتظار رفع تحریم ایران

میز نفت - وزیر نفت هند با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازار گفت به محض برداشته شدن تحریم‌ها، قراردادهای نفتی با این کشورها بسته خواهد شد.
ایران و هند | میز نفت
ایران و هند | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، هند به‌عنوان سومین مصرف‌کننده و واردکننده بزرگ انرژی در دنیا امیدوار است ازسرگیری عرضه نفت خام ایران و ونزوئلا و بالا رفتن تولید کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس به کاهش قیمت جهانی نفت کمک کند.

این کشور همچنین درحال بررسی پیشنهاد روسیه برای فروش نفت خام خود با قیمتی بسیار پایین‌تر از شاخص نفت برنت است. هند باید مسائلی مانند بیمه و هزینه حمل‌ونقل از روسیه را در نظر بگیرد.

ایران و ونزوئلا هر دو دارای ذخایر بالای نفت خام هستند و قبل‌از اعمال تحریم‌های آمریکا از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان نفت به این کشور بودند.

وزیر نفت هند گفت:«ما امیدواریم و انتظار داریم نفت ایران و ونزوئلا هرچه زودتر در دسترس قرار بگیرد و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم با برداشتن تحریم‌ها نفت این کشور را به بازارها بازگردانند».

هاردیب سینگ پوری گفت به‌ محض ورود نفت ایران به بازار، شرکت‌های نفتی هند قراردادهای نفتی با این کشور امضا خواهند کرد.

وی امیدوار است علاوه‌بر بازگشت نفت ایران و ونزوئلا، ائتلاف اوپک پلاس هم تولید نفت خود را افزایش دهد تا قیمت نفت پایین بیاید.

قیمت نفت خام در اوایل ماه جاری میلادی تا 130 دلار در هر بشکه افزایش یافت که بالاترین رقم طی 14 سال گذشته بود. نفت در روز دوشنبه بیش از 108 دلار در هر بشکه معامله می‌شد.

وزیر نفت هند در پاسخ به پیشنهاد روسیه برای عرضه نفت خام و سایر مواد خام اولیه با قیمت‌های پایین و با نقل‌وانتقال های روپیه-روبل گفت دولت درحال بررسی تمام گزینه‌های پیش روست.

وی قول داد هر گونه سازوکاری را که بین شرکت‌های نفت هند و همتایانش در روسیه یا ایران یا هر کشور دیگری برقرار شود گزارش دهد.

منبع : تسنیم
 
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 32719
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *