۰

آمریکا به دنبال برای بهره برداری گازی از جنگ اوکراین

میز نفت - آمریکا در تلاش برای بهره برداری از حمله روسیه به اوکراین، قراردادی برای عرضه ۱۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی مایع با تحادیه اروپا می‌بندد.
اروپا و آمریکا | میز نفت
اروپا و آمریکا | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، آمریکا در تلاش است در سال جاری میلادی 15 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی مایع در اختیار اتحادیه اروپا قرار می‌دهد.

اتحادیه اروپا به‌دنبال حمله روسیه به اوکراین قصد دارد وابستگی خود به گاز این کشور را تا پایان سال جاری میلادی دوسوم کاهش دهد و تا 2027، واردات سوخت‌های فسیلی از روسیه را متوقف کند. روسیه 40 درصد از نیاز گاز اروپا را تامین می‌کند.

اقدام روسیه در این هفته برای تبدیل پرداخت‌های قراردادهای گاز به روبل نگرانی درمورد امنیت عرضه انرژی را افزایش داده و خطر کاهش عرضه و بالاتر رفتن قیمت‌ها را بیشتر کرده‌است.

روسیه در روز جمعه به غرب هشدار داد به‌زودی میلیاردها دلار از صادرات گاز طبیعی این کشور به اروپا باید با روبل انجام شود و به شرکت گازپروم دستور داد طی 4 روز  این تغییر را اجرایی کند.
مقامات ارشد دولت آمریکا هنوز مشخص نکرده‌اند چه مقدار گاز طبیعی مایع اضافی به اروپا صادر خواهند کرد.

پالایشگاه‌های گاز طبیعی مایع آمریکا در حال حاضر با ظرفیت کامل در حال تولید هستند و تحلیلگران عقیده دارند هر گونه عرضه مازاد گاز به اروپا باید از صادرات به مناطق دیگر تامین شود.

اما قراردادهای گاز طبیعی مایع را نمی‌توان به‌آسانی لغو و جریان گاز را تغییر داد. اگر قرار باشد اروپا این محموله‌های گاز را به 27 کشور عضو این اتحادیه برساند باید قیمت گاز در این قاره باز هم افزایش یابد.
حتی اگر بتوان 15 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی مایع اضافی به اروپا رساند، بازهم نمی‌توان 155 میلیارد مترمکعب صادرات گاز روسیه به این قاره را در 2021 جایگزین کرد.

آمریکا در سال گذشته میلادی 22 میلیارد مترمکعب صادرات گاز به اتحادیه اروپا داشت. کمیسیون اروپا در تلاش است کشورهای این اتحادیه بتوانند حداقل تا 2030 حدود 50 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی مایع از آمریکا دریافت کنند.


منبع : تسنیم
 
شنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 32737
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *