۰

هشدار گازی روسیه به اروپا

میز نفت - روسیه در شدیدترین واکنش خود به تحریمهای فلج کننده بر سر حمله نظامی به اوکراین، به غرب هشدار داد با پرداخت میلیاردها دلار پول صادرات گاز طبیعی به اروپا به روبل، چند روز دیگر بیشتر فاصله ندارد.
روبل | میز نفت
روبل | میز نفت
به گزارش میز نفت ، در شرایطی که اقتصاد روسیه با شدیدترین بحران چند سال اخیر پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی روبرو شده است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چهارشنبه گذشته دستور داد پول صادرات گاز روسیه باید به روبل پرداخت شود. پوتین گفت: غرب با مسدود کردن داراییهای روسیه، جنگ اقتصادی اعلام کرده است و روسیه هم دیگر دلیلی نمی بیند برای صادرات خود دلار یا یورو دریافت کند.

کرملین روز جمعه اعلام کرد پوتین به شرکت گازپروم که بزرگترین شرکت گاز طبیعی جهان است و ۴۰ درصد از گاز اروپا را تامین می کند، دستور داد پول فروش گاز را به روبل دریافت کند و تنها چهار روز برای مشخص کردن جزییات این سیستم زمان مانده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد دستورالعملی از سوی رئیس جمهور فدراسیون روسیه به گازپروم برای پذیرش پرداختها به روبل داده شده است و این اطلاعات به خریداران محصولات گازپروم داده خواهد شد.

خریداران به دنبال دستورالعمل درباره نحوه تهیه روبل برای انجام چنین پرداختهایی هستند.

پرداخت به روبل، ارزش ارز روسیه را که از زمان آغاز حمله نظامی مسکو به اوکراین در ۲۴ فوریه ریزش کرده است، تقویت می کند. سخنرانی پوتین در روز چهارشنبه ارزش روبل در برابر دلار را ۹ درصد افزایش داد.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، قیمت معاملات گاز هلند که قیمت پایه اروپایی است، به دلیل نگرانیها نسبت به امکان پرداخت به روبل یا موافقت کشورهای خریدار گاز روسیه با این مکانیزم، افزایش پیدا کرده است.


منبع : ایسنا
 
شنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 32738
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *