۰

روسیه: پول نفت را با بیت کوین پرداخت کنید

میز نفت - روسیه در تلاش برای کاهش استفاده از یورو و دلار و جایگزینی آن با روبل و ارزهای ملی متحدانش مثل چین و ترکیه، احتمالا از بیت کوین هم به‌عنوان یک شیوه پرداخت برای صادرات نفت و گاز خود استفاده می‌کند.
بیت کوین | میز نفت
بیت کوین | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، رییس کمیته انرژی روسیه در روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور احتمالاً از بیت کویت به‌عنوان یک شیوه پرداخت برای صادرات نفت و گاز خود استفاده می‌کند.

این اقدام روسیه بخشی از تلاش این کشور برای کاهش استفاده از یورو و دلار و جایگزینی آن با روبل و ارزهای ملی متحدانش مثل چین و ترکیه است.

پاول زاوالنی، رییس این کمیته در یک بیانیه تلویزیونی اعلام کرد این تصمیم در پاسخ به تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه به‌خاطر جنگ در اوکراین گرفته شده‌است.

وی اشاره کرد کشورهای غربی که هنوز هم نفت و گاز از روسیه وارد می‌کنند باید پرداخت‌های خود را با روبل یا طلا انجام دهند. این تصمیم شامل کشورهای اروپایی که متحد روسیه نیستند هم می‌شود.

این بیانیه باعث بالا رفتن بیشتر قیمت گاز در اروپا شده‌است چون بسیاری از خریداران در سراسر جهان از نفت روسیه به‌عنوان شیوه‌ای جهت تحریم این کشور دوری می‌کنند.

زالوانی گفت:«تمام قراردادها به قوت خود باقی هستند و هیچ‌چیز تعهدات آن‌ها را تغییر نمی‌دهد. اما اگر خریداران پرداخت‌های خود را با ارز مورد نیاز روسیه انجام ندهند هیچ نفتی عرضه نخواهد شد».  

وی ادامه داد:«گاز تازه اول راه است و سایر منابع انرژی هم تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. اگر خریداری برای انرژی ما وجود دارد، یا باید آن را پول آن را با طلا پرداخت کند و یا ارزی که برای ما راحت‌تر باشد، یعنی روبل».


منبع : تسنیم
 
يکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 32741
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *