۰

بایدن واردات نفت و گاز از روسیه را ممنوع کرد

میز نفت - دفتر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، لوایحی را که قبلاً توسط کنگره در مورد تعلیق روابط تجاری با روسیه و بلاروس و همچنین ممنوعیت واردات انرژی از روسیه تصویب شده بود، امضا کرده است.
بایدن | میز نفت
بایدن | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دفتر مطبوعاتی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، لوایحی را که قبلاً توسط کنگره در مورد تعلیق روابط تجاری با روسیه و بلاروس و همچنین ممنوعیت واردات انرژی از روسیه تصویب شده بود، امضا کرده است.

بر اساس اعلام این دفتر، بایدن در حالی این دو سند را امضا کرد که پیش از این، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، از قصد وی برای انجام این کار خبر داده بود.

اوایل ماه مارس، بایدن دستور ممنوعیت واردات انرژی از روسیه را امضا کرده بود اما این لایحه که توسط کنگره به تصویب رسید عملاً فرمان ریاست جمهوری را به قانون تبدیل کرد.

بایدن همچنین قبلاً اعلام کرده بود که آمریکا و متحدان ناتو روابط تجاری عادی با روسیه را به حالت تعلیق در خواهند آورد. به گفته وی، هر یک از این کشورها قصد دارند اقداماتی را صورت دهند تا روسیه را از جایگاه "ذینفع‌ترین کشور" محروم کنند. در ایالات متحده، چنین اقدامی تنها با تأیید قانونگذاران قابل انجام است.

حذف این جایگاه روسیه به ایالات متحده اجازه می دهد تا تعرفه های بیشتری را برای این کشور و بلاروس نسبت به سایر کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی تعیین کند.

این قانون تا 1 ژانویه 2024 به قوت خود باقی خواهد ماند. در این بین، رئیس جمهور ایالات متحده تحت برخی شرایط می تواند روابط تجاری عادی خود را با روسیه و بلاروس احیا کند از جمله در صورتی که این کشورها حملات خود را علیه اوکراین متوقف کنند.



منبع : تسنیم
 
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 32798
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *