۰

زیان 5 میلیارد دلاری شل از خروج از روسیه

میز نفت - شرکت شل در سه ماهه نخست سال میلادی جاری در نتیجه تصمیم برای خروج از روسیه، حداکثر پنج میلیارد دلار ضرر و زیان متحمل خواهد شد که بالاتر از برآورد قبلی اعلام شده است.
شرکت نفت شل | میز نفت
شرکت نفت شل | میز نفت
به گزارش میز نفت ، با این حال شل اعلام کرد فعالیتهای تجارت نفت و گاز این شرکت به دلیل افزایش قیمتهای انرژی، تقویت خواهد شد.

شل پیش از انتشار عملکرد مالی سه ماهه نخست خود در پنجم مه، اعلام کرد ضرر و زیان چهار تا پنج میلیارد دلاری مربوط به خروج از روسیه، بر درآمدهای این شرکت تاثیر نخواهد گذاشت. این شرکت پیشتر اعلام کرده بود زیان مربوط به خروجش از روسیه به حدود ۳.۴ میلیارد دلار می رسد.

شل ماه گذشته اعلام کرد از فعالیتهای روسی از جمله تاسیسات LNG ساخالین ۲ خارج می شود. این شرکت در پروژه مذکور که توسط شرکت گازپروم اداره می شود، ۲۷.۵ درصد سهم داشت. شل همچنین قصد دارد به حضور در خط لوله گازی نورد استریم ۲ که از روسیه به آلمان احداث شده است، پایان دهد. این شرکت با حضور در کنسرسیوم این پروژه، به تامین مالی ساخت آن کمک کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت شل که بزرگترین بازرگان گاز طبیعی مایع جهان است، اعلام کرد درآمدش از تجارت LNG در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سه ماهه قبلی بالاتر بوده است و درآمدش از تجارت نفت به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است.


منبع : ایسنا
 
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 32799
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *