وابستگی صنایع آلمان به گاز روسیه

21 فروردين 1401 ساعت 18:00

میز نفت - شبکه داس ارست، گزارش داد: توقف واردات گاز از روسیه می‌تواند به صنایع آلمانی از جمله صنعت تولید شیشه آسیب جدی بزند.


به گزارش میز نفت ، شبکه داس ارست آلمان به نقل از منابع آگاه در این کشور گزارش داد که توقف کامل واردات گاز از روسیه می‌تواند به صنایع وابسته به انرژی در این کشور به خصوص صنعت شیشه‌سازی آسیب بزند.

در این گزارش آمده است؛ در فرایند تولید شیشه نیاز است که برخی مواد اولیه تا 1600 درجه سلیسیوس گرم شوند و برای مدتی در این دما باقی بمانند. این فرایند نیازمند انرژی زیادی است و تا پیش از این بخش قابل توجهی از این انرژی توسط گاز وارداتی روسیه تامین می‌شد.

به گزارش آژانس آمار اتحادیه اروپا موسوم به یورو استات، آلمان بزرگ‌ترین واردکننده گاز روسیه در سطح اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و 58.9 درصد از نیاز خود به واردات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ از روسیه تامین می‌کند.

با این حال پس از اینکه به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین اتحادیه اروپا تحریم‌های سنگینی علیه روسیه وضع کرد، واردات گاز این کشور به خطر افتاد. روسیه هم در واکنش به تحریم‌های اروپا گفته است پول گاز باید به روبل پرداخت شود. به خاطر اتفاقات رخ داده، طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش چشمگیر قیمت گاز در سطح اروپا و آلمان هستیم، به گونه‌ای که نسبت به همین چند ماه پیش و در فصل پاییز سه برابر شده است.

منبع : فارس
 


کد مطلب: 32808

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/32808/وابستگی-صنایع-آلمان-گاز-روسیه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir