۰

اختلاف در اتحادیه اروپا بر سر تحریم انرژی روسیه

میز نفت - اتحادیه اروپا به خاطر وابستگی بالای بسیاری از کشورهای اروپایی به انرژی روسیه، نتوانست در مورد تحریم نفت و گاز این کشور به توافق برسد، اما اعلام کرد مذاکرات ادامه دارد.
تحریم انرژی روسیه | میز نفت
تحریم انرژی روسیه | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز دوشنبه اعلام کرد وزرای خارجه اتحادیه اروپا نتوانستند درمورد تحریم واردات نفت و گاز طبیعی از روسیه به توافق برسند. وی اضافه کرد مذاکره در مورد این مسئله ادامه دارد. انتظار می‌رفت تحریم انرژی روسیه در جدیدترین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو وجود داشته باشد.

بورل گفت:«ما در ابتدا در مورد اطمینان از تاثیر تحریم‌های فعلی و تضمین اجرای آنها گفتگو کردیم. اما مذاکراتی هم درمورد اقدامات جدید ازجمله تحریم نفت و گاز روسیه انجام شد. هنوز هیچ تصمیمی در این‌مورد گرفته نشده اما مذاکرات ادامه دارد».
 
درحالی‌که اتحادیه اروپا در مورد تحریم‌های متعددی علیه مسکو به توافق رسیده، اما اعضای این اتحادیه بر سر تحریم واردات انرژی از این کشور اختلاف دارند، چون بسیاری کشورهای اروپایی به‌شدت به انرژی روسیه وابسته هستند. مجارستان به‌شدت با تحریم واردات گاز از روسیه مخالف است. این کشور به دریا راه ندارد و نمی‌تواند مستقیماً گاز طبیعی را از آمریکا دریافت کند.

بورل با تاکید بر اهمیت کاهش وابستگی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به انرژی روسیه گفت خرید گاز از مسکو درواقع تأمین مالی جنگ است.

وی با اشاره به شرایط آلمان و هشدار درمورد سقوط اقتصاد این کشور اذعان کرد نمی‌توان یک‌شبه وابستگی 55 درصدی به گاز روسیه را از بین برد.

اما مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید دارد این بلوک باید هرچه سریع‌تر وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهد و پیشنهاد کرد که این کار با نفت آغاز شود چون جایگزینی آن راحت‌تر است. مسکو در حال حاضر حدود 40 درصد از گاز مصرفی کشورهای اتحادیه اروپا و یک‌سوم نفت مورد نیاز آنها را تامین می‌کند.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 32816
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *