۰

موافقت چند کشور با طرح پرداخت روبل

میز نفت - الکساندر نواک گفت چندین کشور واردکننده گاز روسیه با طرح پرداخت روبل برای خرید گاز موافقت کرده‌اند ولی نام این خریداران را اعلام نکرد.
روبل | میز نفت
روبل | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد چندین خریدار گاز این کشور برای پرداخت با روبل موافقت کرده‌اند.
وی در ادامه اظهاراتش که در مجله داخلی وزارت نفت روسیه منتشرشده گفت:«ما انتظار داریم سایر واردکنندگان گاز هم تصمیم بگیرند پرداخت‌های خود را به‌جای دلار با روبل انجام دهند». وی هویت مشتریانی را که تا امروز با این طرح موافق بوده‌اند فاش نکرد.

ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه ماه گذشته دستور داد خریداران گاز این کشور از کشورهای غیردوست باید روبل پرداخت کنند. این اقدام پوتین مورد انتقاد مقامات اتحادیه اروپا قرار گرفته چون مغایر با تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه است.

پوتین به اروپا هشدار داده اگر با طرح پرداخت با ارز روسیه موافقت نکنند، عرضه گاز به این قاره قطع خواهد شد. این اقدام پوتین عکس‌العملی است در برابر تحریم‌هایی که غرب علیه روسیه به‌دنبال حمله نظامی این کشور به اوکراین اعمال کرده‌است.

وی در ماه مارس پیشنهاد داد خریداران انرژی در گازپروم بانک حساب‌هایی باز کنند تا پرداخت‌های یورو و دلار در این حساب‌ها به روبل تبدیل شوند.

 وزیر اقتصاد ارمنستان اعلام کرده چندین باربرای واردات گاز طبیعی از روسیه روبل پرداخت کرده‌است.

وزیر امور خارجه مجارستان هم در روز دوشنبه اعلام کرد کشورش قصد دارد پول گاز روسیه را از طریق گازپروم بانک به یورو پرداخت کند.

منبع : تسنیم
 
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 32840
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *