۰
جزئیاتی مهم از یک پرونده پرحاشیه

«مرد هزار شرکت» پتروشیمی میانکاله

میز نفت - بررسی اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نشان می‌دهد عبدالله عبدی با ثبت شرکت‌های مختلف فعالیت‌ اقتصادی دارد به طوری که وی رئیس هیئت مدیره 8 شرکت مدیریت سرمایه سورین، فولاد البرز ایرانیان، سیمان نایین، سازه های فلزی سنگین آسماش، پارس سرمایه هم‌افزا دانا، شرکت‌های فیلتر پاک خاورمیانه، ساریه شمال و شرکت تولیدی مرغ مادر امین بوده است..
«مرد هزار شرکت» پتروشیمی میانکاله
به گزارش میز نفت ، بررسی اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نشان می‌دهد عبدالله عبدی که همگان آنرا با عنوان مالک پتروشیمی میانکاله و ابر بدهکار بانک توسعه صادرات می‌شناسند با ثبت شرکت‌های مختلف فعالیت‌ اقتصادی دارد به طوری که بررسی اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نشان می‌دهد عبدالله عبدی با ثبت شرکت‌های مختلف فعالیت‌ اقتصادی دارد به طوری که وی رئیس هیئت مدیره 8 شرکت مدیریت سرمایه سورین، فولاد البرز ایرانیان، سیمان نایین، سازه های فلزی سنگین آسماش، پارس سرمایه هم‌افزا دانا، شرکت‌های فیلتر پاک خاورمیانه، ساریه شمال و شرکت تولیدی مرغ مادر امین بوده است.
از میان شرکت‌های اعلام شده که آقای عبدی در آنها فعالیت دارد، ۳ شرکت سیمان نایین، تولیدی ساریه شمال و فولاد البرز ایرانیان سهامدار اصلی پتروشیمی میانکاله هستند. بر اساس بررسی‌‎های انجام گرفته شرکت تولیدی ساریه شمال که در آن هم وی سهامدار اصلی است، ضامن دریافت تسهیلات شرکت فولاد البرز ایرانیان شده که آقای عبدی رئیس هیئت مدیره این شرکت را بر عهده دارد.

بر اساس اسامی ابر بدهکاران بانک توسعه صادرات مشخص شد شرکت فولاد البرز ایرانیان تسهیلات کلان ارزی دریافت کرده و بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان به بانک توسعه صادرات بدهکار می باشد. میزان وثائق تسهیلات حدود ۴۳۱ میلیارد تومان است که با اقدام جهت اجرای وثائق و تملک آن توسط بانک حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدون تکلیف مانده و در نهایت کارخانه فولاد البرز ایرانیان به تملک بانک توسعه صادرات در می‌آید.
همچنین در میان شرکت‌های سهامدار بانک ایران زمین نام شرکت آسان سرمایه پویای دانا دومین سهام دارعمده این بانک به چشم می‌خورد که رئیس هیئت مدیر آن برعهده احمد ساعی است. نامبرده در حال حاضر مدیر عامل گروه کالی دانایان، مدیرعامل شرکت آب خاک توسعه بوده و تا مهرماه 1400 رئیس هیئت مدیره نوسعه کسب و کار ونداد بوده است.
 

 این فرد تا خرداد 1400 رئیس هئیت مدیره شرکت مدیریت سرمایه سورین بوده که بعد از آن این سمت بر عهده عبدالله عبدی است. این شرکت که 4.94 درصد سهام بانک ایران زمین را در اختیار دارد، وابسته به آقای عبدی است.

لازم به ذکر است که با بررسی بیشتر خبرنگار  برنا در سامانه ثبت شرکت‌ها مشخص شد که 4 شرکت سرمایه گذاری دانایان، گسترش سرمایه پردازش اندیشه، پویا تجارت فریاب با آدرس و کد پستی شرکت مدیریت سرمایه سورین ثبت شده‌اند که نام آقای بابک جهان آرا در بین اعضای و رئیس هیئت مدیره این شرکت ها دیده می‌شود. این فرد در شرکت گسترش سرمایه پردازش اندیشه در حالی که احمد ساعی رئیس هیئت مدیره این شرکت بوده در سمت مدیرعامل این شرکت فعالیت داشته است.
در این شرایط این سوال مطرح می‌شود چگونه این فرد با ایجاد شرکت‌های متعدد و با ۲ کد ملی، امکان فعالیت اقتصادی غیر شفاف داشته و در مواردی تسهیلات کلان ارزی دریافت کرده است و از چه طریق و با چه رانتی برای احداث پتروشیمی میانکاله مجوز گرفته است؟ 


منبع : برنا 
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 32849
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *