۰

خبری از طرح توسعه میدان نفتی سپهر و جفیر

میز نفت - معاون بالادستی گروه گسترش انرژی پاسارگاد گفت: چاه شماره ۶ میدان جفیر از لایه فهلیان به همت هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد به تولید رسید.
میدان نفتی سپهر و جفیر | میز نفت
میدان نفتی سپهر و جفیر | میز نفت
به گزارش میز نفت ، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرارداد پروژه سپهر و جفیر به صورت IPC  با شرکت ملی نفت ایران منعقد شده است، افزود: گروه گسترش انرژی پاسارگاد توانسته است به عنوان تنها شرکت خصوصی ایرانی بدون شریک خارجی در پروژه میدان سپهر و جفیر به عنوان سرمایه گذار و پیمانکار توسعه دهنده این پروژه ملی و مهم معرفی شود.

وی  با اشاره به تعهدات فاز اول پروژه، اظهار کرد: در همین فاز، طبق قرارداد باید First Target Prodution  تا اواخر بهمن ماه ۱۴۰۱ عملیاتی شود، اما در تلاش هستیم، در آذر ماه که سالگرد تاسیس بانک پاسارگاد نیز هست، به تولید اولیه دست یابیم.

وی درباره فاز دوم پروژه نیز گفت: با مطالعات انجام شده در فاز دوم، حفاری چاه های بیشتر در لایه های فهلیان، ایلام و گدوان و توسعه تاسیسات تحت الارضی و سطح الارضی و رسیدن به تولید نهایی هدف اصلی است.

به گفته وی نیازهای فناورانه پیشرفته ای که در حفاری و تکمیل چاه های میدان نفتی سپهر و  جفیر مورد نیاز است در شرایط تحریم با تکیه بر توانمندی پیمانکاران و سازندگان داخلی تامین می شود که برای برخی تجهیزات از جمله تجهیزات تکمیلی چاه با کلاس ده هزاری برای اولین بار در کشور ساخته و اجرا میشود.

وی اظهار کرد: این مهم با همت و دانش متخصصان ایرانی در همه بخش های عملیاتی و ستادی شرکت اکتشاف، توسعه و تولید پاسارگاد و همچنین درتعامل و همکاری با شرکت مهندسی و توسعه نفت بعنوان کارفرما، و شرکت های توسعه حفاری تدبیر و شرکت پژواک انرژی، پیمانکاری بین المللی عمومی(IGC) و سایر پیمانکاران و سازندگان مرتبط تحقق یافته است.


منبع : ایسنا
 
سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 32858
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *