۰

اتحادیه اروپا عقب نشینی کرد

میز نفت - کمیسیون اروپا با عقب نشینی از موضع قبلی خود اعلام کرد که شرکت‌های ثبت شده در اتحادیه اروپا می‌توانند مطابق با سیستم پیشنهادی روسیه برای پرداخت بهای گاز به روبل بدون مغایرت با تحریم‌های این اتحادیه علیه مسکو، عمل کنند.
اتحادیه اروپا | میز نفت
اتحادیه اروپا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد که شرکت‌های ثبت شده در اتحادیه اروپا می‌توانند مطابق با سیستم پیشنهادی روسیه برای پرداخت بهای گاز به روبل بدون مغایرت با تحریم‌های این اتحادیه علیه مسکو، عمل کنند.

این در حالی است که مقامات اتحادیه اروپا می گویند هنوز مشخص نیست که این طرح چگونه عمل می‌کند. در بیانیه صادر شده از سوی کمیسیون اروپا آمده است: رویه عدم انجام الزامات این فرمان هنوز مشخص نیست.

در ماه مارس، دولت روسیه حکمی را صادر کرد که بر اساس آن شرکت‌های انرژی اروپایی را ملزم به افتتاح حساب در گازپرومبانک کرد که در آن پرداخت‌های صورت گرفته به یورو یا دلار به روبل تبدیل می‌شد.

این اقدام اندکی پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از "کشورهای متخاصم" که تحریم های اقتصادی را علیه مسکو در ارتباط با درگیری های جاری در اوکراین اعمال کرده اند، درخواست کرد که هزینه گاز روسیه را با روبل بپردازند.

این در حالی است که هفته گذشته، کمیسیون اروپا اعلام کرده بود که پرداخت هزینه گاز وارداتی از روسیه به روبل توسط خریداران اتحادیه اروپا، تحریم‌های این اتحادیه را نقض خواهد کرد.

در یادداشت داخلی کمیسیون اروپا که رویترز مشاهده کرده، آمده است: این مکانیسم منجر به نقض اقدامات محدودکننده اتحادیه اروپا در مورد روسیه، دولت آن، بانک مرکزی روسیه و نمایندگان آنها خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا اخیراً پنجمین بسته تحریمی خود علیه روسیه از زمان اعزام نیروهای مسکو به اوکراین، که شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ، چوب، مواد شیمیایی و سایر محصولات می‌شود را به تصویب رساند.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 32875
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *