۰

خبری از یک معافیت تحریمی

میز نفت - به دنبال گفت و گوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و چین در روز چهارشنبه، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که ادامه واردات زغال سنگ و نفت توسط چین از روسیه نقض تحریم‌ها نیست.
زغال سنگ | میز نفت
زغال سنگ | میز نفت
به گزارش میز نفت ، خزانه داری آمریکا روز جمعه همچنین افزود: تاکنون هیچ تلاشی از سوی چین برای تضعیف تحریم‌ها علیه روسیه را شاهد نبودیم و قصد داریم نقش فعالی را برای چین جهت حل بحران روسیه و اوکراین در نظر بگیریم.

پیش از این وزیر خزانه داری آمریکا چین را به دلیل مواضع در قبال روسیه تهدید کرده و مدعی شده بود موضع پکن در قبال روسیه می‌تواند بر ادغام اقتصادی این کشور با جهان تاثیر بگذارد. 

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا که کشورش همواره در عرصه بین المللی از اهرمهای فشار و تهدید برای پیشبرد سیاستهای یکجانبه سیاست خارجی خود بهره می‌برد، در ماه جاری میلادی به چین هشدار داد که عدم مشارکت این کشور در کارزار تحریم‌های غرب علیه روسیه می‌تواند بر تمایل کشورها برای همکاری با پکن تأثیر بگذارد. 

چین و هند دو کشور بزرگ هستند که تاکنون تحریم‌های تلافی جویانه علیه روسیه به دلیل جنگ در اوکراین وضع نکرده‌اند، با این حال یلن ادعا کرد که سیاست پکن می‌تواند پیامدهای ماندگاری برای کشوری داشته باشد که مناقشات ارضی علیه همسایگان خود را دنبال می‌کند.


منبع : ایران پرس
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 32886
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *