۰

برنت 4 سنت کاهش یافت

میز نفت - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت کاهش به ۱۰۷ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، تأثیر قرنطینه‌های کرونایی در چین بر تقاضای نفت و ترس از کاهش عرضه به‌خاطر تحریم‌های غربی علیه روسیه که صادرات نفت خام و محصولات نفتی این کشور را پایین آورده، باعث کاهش قیمت نفت شده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 4 سنت کاهش به 107 دلار و 55 سنت در هر بشکه رسید. این در حالی است که قیمت نفت برنت 2.1 درصد در روز گذشته افزایش داشت. قیمت نفت برای تحویل در ماه جولای هم با یک کاهش 30 سنتی به 106 دلار و 96 سنت در هر بشکه رسیده‌است.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم در معاملات امروز 49 سنت معادل 0.5 درصد پایین آمده و به 104 دلار و 87 سنت رسیده‌است. قیمت نفت آمریکا 3.3 درصد در روز پنجشنبه افزایش داشت.
اما هر دو شاخص نفتی این هفته را با افزایش قیمت به پایان می‌رسانند. نفت آمریکا برای پنجمین ماه پیاپی افزایش قیمت را تجربه می‌کند که نتیجه احتمال پیوستن آلمان به اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه است.

بی‌ثباتی قیمت نفت تا حد زیادی به‌خاطر ادامه بحران کرونا در چین است. به‌نظر می‌رسد پکن علی‌رغم تاثیر قرنطینه‌ها بر اقتصاد و زنجیره‌های جهانی عرضه، تمایلی برای برداشتن محدودیت‌ها ندارد.

از نظر عرضه نفت، ائتلاف اوپک پلاس احتمالاً به قرارداد فعلی خود پایبند بوده و افزایش چندانی در تولید نفت خود در اجلاس پنجم ماه مه ایجاد نمی‌کند.

دراین‌بین، تولید نفت روسیه احتمالاً 17 درصد در 2022 کاهش می‌یابد. تحریم‌های غرب علیه روسیه به‌خاطر حمله به اوکراین بر سرمایه‌گذاری و صادرات این کشور تاثیر گذاشته‌است.


منبع : تسنیم
 
جمعه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 32912
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *