موافقت آلمان با تحریم نفتی روسیه

9 ارديبهشت 1401 ساعت 14:24

میز نفت - نمایندگان آلمان در اتحادیه اروپا با یک تغییر موضع جدی اعلام کردند آلمان دیگر مخالف تحریم کامل نفت روسیه نیست با این شرط که فرصت کافی برای جایگزینی نفت این کشور داشته باشد.


به‌گزارش میز نفت ، آلمان که تا امروز مخالف تحریم کامل واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا بود، مخالفت خود را کنار گذاشته، با این شرط که زمان کافی برای یافتن جایگزین‌هایی برای آن داشته باشد.

اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری میلادی مذاکره درمورد تحریم نفت روسیه را آغاز کرد اما نتوانست در این‌مورد به توافق برسد. آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا مخالف تحریم سریع نفت روسیه بود و اعتقاد داشت این اقدام، آلمان و اروپا را وارد رکودی عمیق می‌کند. آلمان، مجارستان و اتریش به‌همراه برخی دیگر از اعضای اتحادیه اروپا مخالف تحریم سریع نفت روسیه بودند. این در حالی است که آلمان اعلام کرده بود تا پایان سال جاری میلادی می‌تواند وابستگی خود به نفت روسیه را کنار گذاشته و واردات نفت از این کشور را به‌طور کامل متوقف کند.

و حالا نمایندگان آلمان در اتحادیه اروپا با یک تغییر موضع جدی اعلام کردند آلمان دیگر مخالف تحریم کامل نفت روسیه نیست با این شرط که فرصت کافی برای جایگزینی نفت این کشور داشته باشد.

تغییر سیاست آلمان پس‌از آن اتفاق افتاد که دولت این کشور به دنبال هفته‌ها فشار بر برلین برای کمک نظامی به کیف، اعلام کرد برای اولین‌بار تسلیحات سنگین به اوکراین اعزام می‌کند.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در اوایل همین هفته گفت در حال حاضر کشورش می‌تواند تحریم کامل نفت روسیه را مدیریت کند و امیدوار است طی چند روز جایگزینی برای آن بیابد.

آلمان سهم نفت روسیه از کل واردات نفت خود را تا 12 درصد پایین آورده‌است. این کشور قبل‌از حمله پوتین به اوکراین، 35 درصد از نفت مورد نیاز خود را از روسیه وارد می‌کرد.

منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 32914

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/32914/موافقت-آلمان-تحریم-نفتی-روسیه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir