تاثیر تولید روسیه بر سیاست نفتی اوپک

10 ارديبهشت 1401 ساعت 11:15

میز نفت - شش منبع آگاه اعلام کردند اوپک پلاس با وجود پیش بینی کاهش بیشتر تولید نفت روسیه، احتمالا به توافق فعلی ادامه می دهد و در نشست پنجم مه، با افزایش اندک تولید برای پنجم ژوئن موافقت می کند.


به گزارش میز نفت ، اوپک و متحدانش شامل روسیه سرگرم تسهیل محدودیت عرضه کم سابقه ای هستند که در اوج بحران پاندمی در واکنش به ریزش تقاضا در سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشتند.

تحت توافقی که ژوئن سال میلادی گذشته تصویب شد، اوپک پلاس هر ماه تا پایان سپتامبر هدف تولیدش را به میزان ۴۳۲ هزار بشکه در روز افزایش می دهد تا به محدودیت عرضه خاتمه دهد. ماه گذشته این گروه برای ادامه این روند و افزایش تولید مشابه برای ماه مه موافقت کرد.

مصرف کنندگان بزرگ که در راس آنها آمریکا دیده می شود، این گروه را برای افزایش بیشتر تولید تحت فشار قرار داده اند به خصوص از زمانی که تحریمهای غربی، تولید روسیه را متاثر کرده است. با این حال این گروه برای تولید طبق اهداف تعیین شده با مشکل روبرو شده است و این وضعیت احتمالا ادامه پیدا خواهد کرد.

طبق آمار، با آغاز افت تولید روسیه، تولید نفت اوپک پلاس در مارس ۱.۴۵ میلیون بشکه در روز پایینتر از اهداف تولید این گروه شد.

بر اساس گزارش رویترز، اسناد وزارت اقتصاد روسیه نشان می دهد تولید نفت این کشور در سال ۲۰۲۲ حداکثر ۱۷ درصد سقوط خواهد کرد. میزان این کاهش، قابل توجه ترین کاهش از دهه ۱۹۹۰ است که صنعت نفت از کمبود سرمایه گذاری آسیب دید.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 32919

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/32919/تاثیر-تولید-روسیه-سیاست-نفتی-اوپک

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir