صادرات دیزل روس‌نفت به صفر رسید

10 ارديبهشت 1401 ساعت 11:25

میز نفت - غول نفتی روس‌نفت روسیه در پی کاهش تقاضای اروپا با تشدید تحریمها، قصد ندارد در ماه مه از بندر پریمورسک در دریای بالتیک دیزل صادر کند.


به گزارش میز نفت ، اطلاعات معامله‌گران نشان داد صادرات دیزل روسیه از پریمورسک که یک منبع عرضه کلیدی برای اروپا به شمار می رود، در ماه مه نسبت به ماه پیش از آن بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و به ۱.۱۱۴ میلیون تن می‌رسد.

روس‌نفت یکی از بزرگترین صادرکنندگان دیزل از پریمورسک بوده اما این شرکت تا به این لحظه برای بارگیری هیچ کشتی در ماه مه تصمیم نگرفته است.

منابع بازرگانی گفتند: روس‌نفت با جنگ در اوکراین که تقاضای داخلی برای دیزل را بالاتر برده است، بخشی از مازاد دیزل را به بازارهای داخلی عرضه کرده است.

اگرچه اتحادیه اروپا تاکنون از هدف قرار دادن مستقیم نفت روسیه خودداری کرده است اما انتظار می رود بسیاری از معامله‌گران در آستانه مهلت ۱۵ مه اتحادیه اروپا برای محدود کردن خرید از تولیدکنندگان بزرگ روسی تنها به میزان مورد نیاز برای امنیت انرژی اروپا، خریدشان را کاهش دهند. همزمان، مقامات اتحادیه اروپا سرگرم آماده سازی ششمین بسته تحریمها علیه روسیه هستند.

شرکت بازرگانی سوئیسی ترافیگورا سال گذشته مزایده‌ای برای خرید همه صادرات دیزل روس‌نفت از پریمورسک در سال ۲۰۲۲ برگزار کرده بود. یک منبع آگاه گفت: ترافیگورا خرید محصولات نفتی روس‌نفت را به میزان ۸۰ درصد کاهش خواهد داد زیرا این شرکت در حال تعدیل خرید از روسیه است.

واردات دیزل اروپا از روسیه در آوریل کاهش پیدا می کند اما همچنان وارداتش بالاتر از مناطق دیگر است که منعکس کننده چالش پیش روی دولتهای اروپایی برای اعمال تحریمهای جدید علیه نفت روسیه است.

بر اساس گزارش رویترز، اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی نشان می دهد اروپا مقصد نیمی از صادرات نفت و محصولات نفتی روسیه است.


منبع : ایسنا
 


کد مطلب: 32921

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/32921/صادرات-دیزل-روس-نفت-صفر-رسید

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir