۰

اتریش هم به جمع تحریم کنندگان روسیه پیوست

میز نفت - وزیر انرژی اتریش با تغییر مواضع این کشور درباره واردات نفت روسیه اعلام کرد که وین آماده حمایت از تحریم اتحادیه اروپا علیه عرضه نفت از سوی مسکو است.
اتریش | میز نفت
اتریش | میز نفت
به گزارش میز نفت ، لئونور گیوسلر، وزیر اقدام اقلیمی، محیط زیست، انرژی، تحرک، نوآوری و فناوری اتریش روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که این کشور آماده حمایت از تحریم اتحادیه اروپا بر عرضه نفت روسیه است.

وی گفت: در مورد موضوع تحریم نفتی، می دانید که (هنوز) پیشنهادی از سوی کمیسیون اروپا وجود نداشته است. اما اتریش آماده است در صورت تصمیم کمیسیون اروپا و کشورهای عضو، از تحریم نفت (روسیه) استقبال کند. ما آماده ایم.

این وزیر اتریشی افزود: ما در سال‌های گذشته تنها حدود 10 درصد نفت خود را از روسیه خریدیم. در ماه‌های گذشته به طور فعال این وابستگی را کاهش دادیم و دیگر نفت روسیه را در ماه مارس پالایش نکردیم.وی با بیان اینکه وضعیت عرضه نفت روسیه به اتحادیه اروپا در هر کشور متفاوت است، گفت: لازم است تصمیم مشترکی اتخاذ شود.

شرکت نفت و گاز اتریش او‌ام‌وی OMV پیشتر گفته بود که طرف اتریشی واردات و پالایش نفت روسیه را در ماه مارس به دلیل عملیات نظامی مسکو در اوکراین متوقف کرده است.

این در حالی است که کارل نهمر، صدراعظم اتریش پیش از این اعلام کرده بود که از هیچ محدودیتی برای عرضه نفت و گاز از روسیه به اروپا حمایت نمی‌کند.نهمر در مصاحبه ای با تلویزیون OE24 گفتخ بود: ما باید به وضوح هرگونه ایده در مورد توقف واردات گاز روسیه یا نفت روسیه را رد کنیم.

 پس از حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و تعدادی از کشورهای دیگر تحریم هایی را علیه اشخاص حقوقی و حقیقی روسیه اعمال کردند.



منبع : تسنیم
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 32943
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *