ریزش قیمت نفت متوقف شد

21 ارديبهشت 1401 ساعت 11:43

میز نفت -قیمت نفت پس از ریزش ۹ درصدی در دو روز گذشته، تحت تاثیر چشم انداز ممنوعیت نفت روسیه در اتحادیه اروپا، در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.


به گزارش میز نفت ، بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۴۲ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش، به ۱۰۳ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۲۳ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش، به ۱۰۰ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص ابتدای معاملات روز جاری بیش از یک دلار سقوط کرده بودند.

قیمت‌های نفت هفته جاری همسو با قیمت کالاهای دیگر و بازارهای سهام، تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به آسیب دیدن رشد اقتصادی از محدودیتهای کرونایی در چین و افزایش شدید نرخهای بهره در آمریکا، ریزش کرده‌اند.

با این حال بخش عرضه همچنان با نگرانی‌هایی روبروست. اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است تحریم علیه نفت روسیه اعمال شود اما رای گیری در این باره که به حمایت یکپارچه اعضای این بلوک بستگی دارد، به تاخیر افتاده است زیرا مجارستان مخالف بوده و سایر کشورهای اروپایی نسبت به تاثیر این اقدام روی اقتصادهایشان ابراز نگرانی می‌کنند.

تاثیر این ممنوعیت در صورت اجرای تدریجی آن برای رفع نگرانی کشورهای اروپای شرقی، ممکن است محدود شود اما تحلیلگران می گویند قیمتهای نفت ممکن است همچنان بالاتر بروند.

ویویک دهار، تحلیلگر بانک کامن ولث در یادداشتی نوشت: حتی اگر بعضی از تدابیر تسهیل شوند، احتمال دارد که تحریمهای اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه به این بلوک را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه ابراز امیدواری کرد توافق برای تحریم نفت روسیه بزودی حاصل شود. وزیران خارجه اتحادیه اروپا قرار است دوشنبه ۱۶ مه دیدار کنند. بورل هفته گذشته گفت: اگر وزیران خارجه آماده پیشبرد مذاکرات باشند، ممکن است خواستار نشست اضطراری وزیران برای امضای تحریمها شود.

در این بین، کویت قیمت فروش رسمی دو گرید نفتی را برای ژوئن نسبت به رکورد بالایی که ماه گذشته تعیین کرده بود کاهش داد. این تولیدکننده قیمت فروش نفت کویت اکسپورت را چهار دلار و ۳۵ سنت بالاتر از میانگین قیمت DME عمان و نرخ نفت دوبی در پلاتس تعیین کرد. همچنین قیمت گرید نفتی کویت سوپر لایت را چهار دلار و ۹۵ سنت کاهش داد و چهار دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه بالاتر از قیمت پایه نفت خاورمیانه تعیین کرد.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که رشد قیمتها را محدود کرد، صعود ارزش دلار به بالاترین حد دو دهه اخیر در آستانه انتشار آمار تورم آمریکا بود.



منبع : ایسنا 


کد مطلب: 32987

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/32987/ریزش-قیمت-نفت-متوقف

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir