۰

اروپا تسلیم خواسته روسیه شد

میز نفت - اتحادیه اروپا اعلام کرد سازوکار روسیه برای پرداخت پول گاز این کشور به روبل تحریم‌ها را نقض نمی‌کند و کشورهای عضو این اتحادیه می‌توانند حساب‌های روبل در گازپروم بانک باز کنند.
روسیه و اروپا | میز نفت
روسیه و اروپا | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، اتحادیه اروپا به ابهام طولانی‌مدت در مورد نحوه پرداخت هزینه گاز روسیه بدون نقض تحریم‌ها پایان داد.

روسیه از کشورهای اروپایی خواسته بود هزینه خرید گاز این کشور را به روبل پرداخت کنند. اما دولت‌های اروپایی برای یافتن راه‌حلی جهت تبعیت از این درخواست روسیه و عدم نقض تحریم‌های این کشور با مشکل مواجه بودند.

آلمان و ایتالیا در روز جمعه به شرکت‌های خود اعلام کردند می‌توانند طبق درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه حساب‌های روبل برای خرید گاز این کشور باز کنند.

روسیه از این کشورها خواسته بود دو حساب در گازپروم بانک باز کنند. یک حساب به یورو یا دلار و یک حساب به روبل. خریداران هزینه خرید گاز را به یورو یا دلار در یکی از حساب‌ها واریز می‌کنند و این پول به‌طور خودکار و بدون مشارکت بانک روسی به روبل تبدیل می‌شود.

20 شرکت در اتحادیه اروپا تا هفته گذشته حساب‌های خود را در گازپروم بانک باز کرده بودند و 4 کشور دیگر هم متقاضی باز کردن حساب بودند. شرکت وی‌ان‌جی آلمان هم یک حساب در این بانک باز کرده‌است.

با اعلام اتحادیه اروپا مبنی به این‌که این مناسبات مالی تحریم‌های روسیه را نقض نمی‌کنند، انتظار می‌رود شرکت‌های بیشتری اقدام به بازکردن حساب‌های روبل کنند.

اما بلغارستان، فنلاند و لهستان تا به امروز از بازکردن حساب‌های روبل خودداری کرده‌اند. روسیه هم ارسال گاز به این کشورها را قطع کرده‌است.


منبع : تسنیم
 
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 33051
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *