۰
اقدام غیرقانونی یونان علیه تهران

دستبرد 700 هزار بشکه ای آمریکا به نفت ایران

میز نفت - ​منابع خبری از دستبرد نفتی آمریکا به یک نفتکش ایرانی خبر می دهند که در کشور یونان توقیف شده است. نفتکشی که نفت ایران را از جزیره سیری حمل کرده و چند هفته پیش در آبهای یونان توقیف شده بود.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت، 8 آوریل 2022 (19 فروردین1401) یک نفتکش 115 هزار تنی به نام نفتکش پگاس با 19 خدمه روسی توسط مقامات یونانی شناسایی و به دلیل تحریم های ضد روسیه اتحادیه اروپا توقیف شد.

این نفتکش که نفت ایران را حمل می کرد، پس از توقیف پرجم و نام خود را به ایران تغییر داد تا شاید آزاد شود.خبرگزاری BIRNبه نقل از کلر جونگمن، رئیس ستاد گروه حمایت از ایالات متحده علیه ایران هسته‌ای (UANI) نوشت که نفتکش لانا، هم‌اکنون در حالی در آب‌های یونان لنگر انداخته است که پرچم ایران را روی عرشه خود می بیند.

ردیابی ها نشان می دهد نفتکش فوق، در سال 2021 حدود سه میلیون بشکه از نفت ایران را حمل کرده است و در آخرین ماموریت خود پیش از توقیف، 700 هزار بشکه نفت را از جزیره سیری بارگیری کرده است.

با توجه به اینکه اتحادیه اروپا تحریمی علیه نفت ایران اعمال نکرده است، همه نگاه ها به تصمیم یونان برای ادامه توقیف یا آزادسازی این نفتکش بود اما یونانی ها به صورت چراغ خاموش، تصمیم گیری درباره این کشتی را به آمریکا واگذار کردند. حالا خبرهای جدید حکایت از آن دارد که 700 هزار بشکه از نفت ایران در حال انتقال به یک کشتی آمریکایی است تا نفت را به ایالات متحده ببرد و پس از تخلیه کامل نفت از نفتکش لانا، کشتی فوق آزاد شود.

کارشناسان حقوق بین الملل می گویند این اقدام یونان برخلاف قوانین بین المللی است ولی یونانی ها بدون هیچ توضیحی درباره این اقدام خود، نفت ایران را در اختیار واشنگتن قرار دادند.
چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 33082
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *