ذخایر زغال سنگ لهستان ته کشید

7 خرداد 1401 ساعت 20:10

میز نفت - یک مقام بلندپایه لهستان اذعان کرد که پس از ممنوعیت واردات زغال سنگ از روسیه، مصرف کنندگان برای خرید این سوخت با مشکل مواجه هستند.


به گزارش میز نفت ، پیوتر پیزیک، معاون وزیر دارایی‌های دولتی لهستان روز جمعه در سخنرانی خود در پارلمان اعلام کرد که شرکت‌های این کشور پس از ممنوعیت واردات از روسیه، فروش زغال سنگ را محدود کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تقاضا برای مواد اولیه در این کشور بسیار بیشتر از تولید داخلی است. شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند به منظور تأمین سوخت برای تعداد هر چه بیشتر مشترکان خود در فصل بعدی سرما، محدودیت‌های فروش را اعمال کنند.

وی اذعان داشت: وضعیت کشور سخت است و مصرف کنندگان در خرید زغال سنگ با مشکل مواجه هستند.

ممنوعیت واردات زغال سنگ از روسیه به نوسان قیمت نیز منجر شده است. رسانه‌های لهستانی از وجود صف‌های طولانی در نزدیکی انبارهای زغال سنگ به دلیل تقاضای شدید خبر دادند، اگرچه فصل سرما به پایان رسیده است.

بر اساس این گزارش، بیش از 100 وسیله نقلیه در حال حاضر در انبارهای زغال سنگ در منطقه گوژتسه ویلکیه صف کشیده‌اند.

با کمبود این سوخت، بسیاری از خانوارها مجبور به خرید زغال سنگ از فروشندگان به قیمت 2500 تا 3000 زلوتی به ازای هر تن (700-800 دلار) شده‌اند که بسیار بالاتر از قیمت رسمی حدود 1000 زلوتی (234 دلار) است.

لهستان سال ها زغال سنگ روسیه را وارد کرده است که حدود 20 درصد از مصرف داخلی این کشور را تشکیل می دهد.

حدود 9.4 میلیون تن زغال سنگ در سال 2020 به لهستان وارد شد و بیشتر برای گرم کردن خانواده ها استفاده شد. این کشور همچنین حدود 50 درصد گاز و بیش از 60 درصد نفت پالایش شده خود را از روسیه وارد می کند.

با این حال، از زمان آغاز درگیری نظامی در اوکراین، ورشو خواستار ممنوعیت کامل واردات انرژی از روسیه شده است. در ماه مارس، ورشو اعلام کرد که تمام واردات انرژی روسیه از جمله نفت، گاز و زغال سنگ را تا پایان سال 2022 پایان خواهد داد.




منبع : تسنیم


کد مطلب: 33098

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/33098/ذخایر-زغال-سنگ-لهستان-ته-کشید

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir