۰

آمادگی پاکستان برای واردات نفت از روسیه

میز نفت - پاکستان همزمان با ادامه واکنش‌های جهانی به حمله نظامی مسکو به اوکراین، برای واردات نفت و محصولات غذایی از روسیه اعلام آمادگی کرد.
پاکستان و روسیه | میز نفت
پاکستان و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سخنگوی دفتر خارجه پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد پاکستان بر اساس منافع ملی، برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری، سیاست باز دارد. روزنامه اکسپرس تریبون به نقل از عصام افتخار نوشت: سیاست ما از نظر توسعه روابط اقتصادی و تجاری روشن است. ما بر اساس منافع ملی، یک سیاست باز داریم. هر وقت که ببینیم یک منفعت ملی وجود دارد، گزینه‌ها و راه‌ها را دنبال می‌کنیم.

سخنگوی دفتر خارجه پاکستان این اظهارات را در هنگام پاسخ به پرسشی درباره این که آیا پاکستان واردات نفت و غلات از روسیه را بررسی کرده است، بیان کرد.

دولت پاکستان به تازگی برای احیای برنامه صندوق بین المللی پول، قیمت فرآورده‌های نفتی را افزایش داده است. قیمتها از جمعه ۲۰ درصد افزایش یافت و قیمت جدید هر لیتر بنزین ۱۷۹.۸۶ روپیه و قیمت هر لیتر دیزل ۱۷۴.۱۵ روپیه خواهد بود.

روسیه عملیات نظامی خود را در ۲۴ فوریه درست روزی که عمران خان، نخست وزیر وقت پاکستان به مسکو رفت تا ساخت خط لوله گازی چند میلیارد دلاری با همکاری شرکتهای روسی را پیش ببرد آغاز کرد. بسیاری این دیدار عمران خان را بدموقع توصیف کردند. عمران خان که از قدرت کنار رفته است، مدعی شده است دولت شهباز شریف برنامه خرید ارزان نفت روسیه را که دولت وی دنبال کرده بود، لغو کرده است.

بر اساس گزارش بیزنس استاندارد، بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان اخیرا از سفر عمران خان به مسکو دفاع و اظهار کرده بود نخست وزیر پیشین پاکستان از قصد روسیه برای حمله به اوکراین در روزی که وارد مسکو شد، مطلع نبود.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 33105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *